Kære alle! Jeg har på det seneste overvejet at starte en mindre virksomhed som bibeskæftigelse. Jeg er dog i tvivl, om det vil kunne tiltrække kunder - jeg har brug for din hjælp! Ifølge en tidligere underviser i økonomistyring, er det op mod 70% af nystartede virksomheder som går konkurs fordi de ikke har styr på deres cash flow. Vil du som iværksætter benytte en som mig, for at lægge et budget, kortlægge dine pegestrømme og undersøge, om du egentlig tjener penge på dine produkter (omkostningsallokering)? Det kunne eventuelt være i forbindelse med en forretningsplan der skal fremlægges for en investor eller blot for at se hvordan fremtiden for din virksomhed ser ud? Jeg er pt. studerende og ideen er, at jeg skal være et billigere alternativ til en revisor/økonomikonsulent, som det kan svare sig at benytte, selvom der er tale om mindre opgaver. Jeg er pt. studerende, og det er tænkt som en bibeskæftigelse/hobby, hvorfor jeg mener det er realistisk at være et billigere alternativ. Hvad siger du til ideen? Vil jeg få kunder i butikken, eller er ideens dødsfødt? Ville du benytte dig af sådan et tilbud - eller har du selv styr på disse områder? På forhånd mange tak for hjælpen - og fortsat god søndag! |
Der må være et marked for som har dine evner. Mit indtryk er at budgetter, efterkalkulationer, pengestrømsanalyse etc. er ting som mange iværksætter ikke beskæftiger sig sønderligt med.
Dog ville jeg fokuserer på at få kunderne til at forstå vigtigheden af de ting i første omgang og når e forstår det så hjælp dem.