Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du styr på budget, cash flow, likviditet og er dine omk. allokeret korrekt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle!

Jeg har på det seneste overvejet at starte en mindre virksomhed som bibeskæftigelse. Jeg er dog i tvivl, om det vil kunne tiltrække kunder - jeg har brug for din hjælp!

Ifølge en tidligere underviser i økonomistyring, er det op mod 70% af nystartede virksomheder som går konkurs fordi de ikke har styr på deres cash flow.

Vil du som iværksætter benytte en som mig, for at lægge et budget, kortlægge dine pegestrømme og undersøge, om du egentlig tjener penge på dine produkter (omkostningsallokering)? Det kunne eventuelt være i forbindelse med en forretningsplan der skal fremlægges for en investor eller blot for at se hvordan fremtiden for din virksomhed ser ud?

Jeg er pt. studerende og ideen er, at jeg skal være et billigere alternativ til en revisor/økonomikonsulent, som det kan svare sig at benytte, selvom der er tale om mindre opgaver. Jeg er pt. studerende, og det er tænkt som en bibeskæftigelse/hobby, hvorfor jeg mener det er realistisk at være et billigere alternativ.

Hvad siger du til ideen? Vil jeg få kunder i butikken, eller er ideens dødsfødt?

Ville du benytte dig af sådan et tilbud - eller har du selv styr på disse områder?

På forhånd mange tak for hjælpen - og fortsat god søndag!

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:35

Der må være et marked for som har dine evner. Mit indtryk er at budgetter, efterkalkulationer, pengestrømsanalyse etc. er ting som mange iværksætter ikke beskæftiger sig sønderligt med.

Dog ville jeg fokuserer på at få kunderne til at forstå vigtigheden af de ting i første omgang og når e forstår det så hjælp dem.

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 10:42
Tak for dit svar.

Men som du siger, så kan det godt være at iværksættere ikke prioriterer det særlig højt. Det vil selvfølgelig være en udfordring. Og hvis iværksættere ikke selv er interesseret i at få hjælp til beregningerne, så tror jeg det vil være svært.
Men det kan være man skal føre en kampagne, der fortæller lidt om vigtigheden af at have styr på det finansielle.
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:00

Det er en af de ting mange først lære at sætte pris på efter de har brændt fingerne. De fleste kan forstå det men SEO, Twitter og Google adwords er sjovere

Din udfordring er nok at gøre problemet (og fordelene) forståelig overfor ivrige iværksættere for hvem budget og regnskaber er en forbandelse.
Når du har gjort det skal du have forklaret hvorfor folk skal betale dig penge for at fortælle hvad de skal gøre og hvorfor.

Det burde være nemt, men jeg tror det er svært, desværre.

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 16:08

Ja, du har nok ret. Men for mig at se, så er den finansielle del af en business-plan en vigtig post, men som du påpeger, måske ikke så højt prioriteret. 

Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra nogle aminoer hvad de selv har gjort i opstartsfasen omkring budget, pengestrømsanalyser og break-evenanalyser. Er det ikke noget der bliver prioriteret, eller klarer i selv beregningerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41

vi har selv klaret budget - omk og likviditets budget, men der er givet mange der har behov for hjælp. Jeg tror din udfordring kan blive, at få fat i de som har brug for hjælp - og forklare dem hvad du kan tilbyde - og hvad det vil koste ca i forhold til nogle parametre. 
Behovet findes givet - men indser folk det og vil de betale - før de opdager at de nu faktisk er på spanden? Who knows - reklame skal der i alle fald til - evt herinde? 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 19:47
Ja, det kan godt være at det er svært at få iværksættere overbevist om, at det er en vigtig del:) men tak for din tilbagemelding, og fortsat god søndag.
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 18:09

Hello Jonas,

I would definitely be interested in something like this, but it's definitely not my strong point.

I was wondering do you already have a website set up for this?

If not then we could possibly do some kind of barter or some kind of deal.

Interested? Hit me up on the e-mail below my signature

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 19:27

Hi Phillip.

I don't have a website yet, but I have found out that a lot of entrepreneurs seeks services like this. So at the moment i'm in the progress of building it up and I expect to launch my website in the beginning of 2012. Therefore i'm sure that we could work out some sort of a deal.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 16:33

Great :) Thanks for the email

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)