Jeg har med helt købt aktuelle søgeord feks. (brugtkajak.dk) og ligger derfor nr 1. på den søgning. Har lavet en simpel side med indhold hvor der kan linkes videre til min hovedside (kajaksalg.dk) . Men jeg kan vel ikke lave en direkte omstilling, vil google ikke opfatte side indholdet og domænet som ligegyldigt hvis den bare viderestiller. Er der en løsning så indholdet tæller men siden stilles videre ? |
Flemming Møller:Men jeg kan vel ikke lave en direkte omstilling, vil google ikke opfatte side indholdet og domænet som ligegyldigt hvis den bare viderestiller. Er der en løsning så indholdet tæller men siden stilles videre ?
Ja, du kan cloake din side, så du viser Googlebot noget indhold på siden og sender alle andre videre. Men det er i allerhøjeste grad mod Googles retningslinier og kan i den grad ikke anbefales.
Groft sagt så er den bedste, langsigtede brug af den slags domæner at levere noget brugbart og relevant indhold, som giver folk, hvad de gerne vil have - og så sikre sig, at de godt ved, at de skal videre til dit hovedsite for at købe noget.
(En lidt mere sneaky metode er at have indhold på domænet i en periode, tiltrække nogle links osv. - og så redirecte hele skidtet til dit hoveddomæne. Den er bare ikke ufejlbarlig).