Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil på svenske plader

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer ansættelse i et svensk indregistreret firma med adresse i Malmø, som samtidig bliver mit arbejdssted. Da jeg skal sælge for firmaet bliver jeg udstyret med firmabil. Mit salgsområde er Sverige og Danmark. Min bopæl vil fortsat være i Danmark. Jeg skal beskattes fuldt ud for firmabilen.

Kan jeg køre mellem min bopæl og mit arbejdssted?

Kan jeg benytte bilen privat i Danmark?

Kan den holde i min carport på min privatadresse i Danmark?

Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 01:48
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:17
Artiklen som der henvises til er rimeligt dækkende. Problemet i din situation vil som jeg ser være at du næppe i overvejende grad vil køre erhvervsmæssigt i Sverige i og med at du også skal arbejde i Danmark.

Du skal så også være opmærksom på at dit arbejdsmønster (DK-Sverige) vil have ret afgørende betydning for din skattemæssige situation m.v.

Hvis du kun arbejder i Sverige skal du socialsikres i Sverige. Dvs. arbejdsgiveren skla betale den høje svenske arbetsgivaravgift. Til gengæld vil du så få lempelse i Danmark for den indkomst der optjenes i Sverige. Dvs. den skat du betaler i Sverige (SINK skatten) bliver endelig.

Arbejder du også i Danmark skal du socialsikres i Danmark og i den situation vil du komme til at svare fuld dansk skat med fradrag af de 25% SINK skat der er betalt i Sverige. Til gengæld slipper den svenske arbejdsgiver for den høje afgift. Dette er faktisk nogle forhold som man skal skrive sig bag øret allerede inden man begynder at forhandle løn m.v.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)