Desværre er tiderne sådan at kredit så vidt muligt bør undgås. Der er bare alt for mange dårlige betalere derude, og selv om pengene måske kommer ind til sidst, er det bare ikke pengeopkrævning du skal bruge tiden til.
Risikoen er jo den samme for begge parter, så jeg er enig med Skovhus her - en 50/50 er en fair løsning.
Jeg er selv gået helt væk fra kredit til nye kunder - gider bare ikke starte dagen med 2 timers negative telefonsamtaler og mails, med dårlige betalere, latterlige bortforklaringer osv.
Det fremmer ikke ligefrem lysten til at kontakte nye kunder, eller i det hele taget få en positiv dag.
Desværre er tiderne sådan at kredit så vidt muligt bør undgås
Vi er helt enige. Jeg fortæller selv nye kunder at vi forventer betaling direkte efter arbejdet er udført, dvs. vi har en faktura med. 50/50 er også en fair mulighed som du nævner. For ikke så lang tid siden var jeg ved at købe en iPhone mere til samlingen. Men da sælger forlangte forudbetaling, sagde jeg fra. Jeg tilbød 50% betaling forud og de resterende 50% ved levering. Det "gad" han ikke at bruge tid på at administrere...så jeg afslog en handel.
Det var endda en her fra Amino der var sælger, men det er et princip for mig ikke bare at overføre til andres konto. Det bliver frarådet alle vegne, da man endda er dårligere stillet end at betale med dankort!!!
Fuld forståelse for, at mange kunder kan være nogle fjolser til at betale.... Men hvordan er jeg egentlig stillet / garanteret hvis jeg som kunde har betalt 50% forud til en leverandør og han ikke leverer det aftalte / til den aftalte tid?
Så kan det vel være noget af et hestearbejde at få sine penge igen....
Jeg kan sagtens følge dig når man sælger "vare". Det hele bliver noget mere kompliceret når man køber/sælger en ydelse.
Lad os sige at du køber SEO optimering fra en SEO ekspert, det kan det tager flere måender før du ser resultaterne, skal du først betale år du får de ønskede resultater?
Har selv lige lagt 30% til en fellow Amino for designarbejde og det synes jeg er helt standard. Det kan dog i visse tilfælde med større beløb og opgaver være nødvendig med escrow.
Jeg kan sagtens følge dig når man sælger "vare". Det hele bliver noget mere kompliceret når man køber/sælger en ydelse.
Hej Peter
Vi sælger skam også ydelser. Men du har da ret. SEO er en mere kompliceret ydelse at sælge, da man ikke kan se virkningen før efter nogen tid. Men der er vi så tilbage ved tilliden. Hvis jeg er overbevist om, at der er lavet et reelt stykke arbejde, betaler jeg selvfølgelig også. Men altså ikke før opgaven påbegyndes.
Tiden vis betaler 10.000 kroner for for 20 timer arbejde af 500 kroner i time og dette er projektet fastsat til at gå i gang nu sker bare det ene og andet og er færdig med de 20 timer efter 2 måneder så er det ikke ok med stor forud betaling for nu er kan du også imellem tage andre opgaver og de penge fået er bare dejligt som sikkerhed for din husleje og nu kan du bare slappe af
jeg vil mene kan kræve du arbejder når man betaler og færdig får du det hele 50% er også ok vi arbejder hårdt og 5% kan være for meget vis ikke arbejder hårdt en tager lidt hist og pist på den opgave
Alle iværksætter burde gøre en ting af gangen færdig så vi iværksætter hurtigt kan starte på vores eget iværksætter ide som tit de web udvikler mv. hjælper os med
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows