Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ups - fik ikke angivet korrekt beløb i tidl. momsperiode

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er lidt på herrens mark, da den bogfører jeg normalt har til at hjælpe mig, ikke lige er til at komme i kontakt med. Derfor er jeg selv ved at se om jeg nu for første gang kan lave min momsindberetning selvstændigt.

Jeg har dog 3 spørgsmål.

1: Jeg kan se, at jeg/vi har bogført salg i perioden 1.4-30.6 men ved en fejl, er beløbet ex. moms - det faktiske beløb skulle have været inkl. moms. Kan jeg i dette regnskabsår korrigere det tal, eller fanger bordet, da der jo er afgivet momsindberetning i sidste kvartal? Jeg har fx skrevet 100 kr. men reelt burde det have været 125 kr. 

2: Lidt i samme stil, her er jeg dog kommet til at angive for meget indtægt. Det viser sig, at den opgørelse jeg lavede i perioden ikke holdt hel stik (Google Adsense indtægter) og jeg aflæste tallene et fejlagtigt sted. Kan jeg korrigere disse tal i dette regnskabsår eller er jeg nu bundet, da den lå i tidl. kvartals indberetning?

3. Jeg skal have trukket noget til virksomheden fra, som man med rimelighed kan sige bruges 50/50 privat/firma. Hvordan bogfører jeg sådan en udgift? Bogfører jeg blot 50% af fakturaens værdi på den pågældende driftskonto eller?

På forhånd tak hvis der er en venlig sjæl

 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

anyone?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens korrigere din moms - hos skat.dk kan du få blanket til efteranmeldelse (online hvis det ellers virker - eller printe og sende) og her kan du ændre både købs og salgsmoms - eller eu ydelsesmoms og alt, og angive hvilken periode det drejer sig om. Er det småbeløb sker der normalt ikke det store ved at tage det med i næste momsopgørelse så helåret bliver OK, men korrekt er at efteranmelde. Det er klart at har man opgivet generelt for lidt, kan moms mene man trækker på dem som kreditgiver, mindre slemt er det hvis det er for meget man har betalt - men små beløb tager jeg i nuværende periode - større efteranmelder jeg.

Den med 50/50 privat/firma - vil nok afhænge af hvad det er. Hvis det ex er en telefon, så er det momsen 50/50 resten rent firma og du skal så betale multimedieskat - men det er ikke mit speciale i øvrigt, så mon ikke en kyndig vil uddybe

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Mange tak for dit svar. Det er småbeløb det drejer sig om ~ momsbeløbet udgør under 50 kr. Mon ikke jeg kan tage det med i denne momsperiode i stedet for når det er så lavt et beløb :)

Rigtig mange tak for svar, var bange for at det kunne resultere i alle mulige heftige gebyrer

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der tale om et beløb på 50 kr, så tag det med i næste periode.
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale at ringe til skat. De plejer at være super fornuftige at høre på og hjælper gerne.

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Maelstrom:
Mange tak for dit svar. Det er småbeløb det drejer sig om ~ momsbeløbet udgør under 50 kr. Mon ikke jeg kan tage det med i denne momsperiode i stedet for når det er så lavt et beløb :)
Jo det ville jeg helt klart gøre - de er ikke tossede hos moms - så det tager du bare korrekt i denne periode som alt andet - det ville jeg klart gøre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)