Hej. Jeg kunne godt tænke mig at starte et game hosting firma op på et tidspunkt:) Jeg har selv spillet en del CSS og Minecraft:P Og har da også prøvet at sætte en smule af plugins osv. op. Og det med at yde support synes jeg også der lyder spændende. Men jeg har et problem jeg har ingen ide om hvordan man gør de forskellige ting, fks. sætte en css server op på en server og sådan noget. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at lære de forskellige ting, som det kræver før man kan komme igang med gamehosting. Venlig Hilsen Kasper |
Hej Kasper,
Først, så er det vigtigt at gøre opmærksom på, at jeg ikke skriver i et forsøg på at knuse drømme.
Men at drive hosting, selvom et er gamehosting, er ikke noget man lige lærer i et snuptag og så spiller det bare. Det tager år at tilegne sig den tilstrækkelige viden og erfaring med drift af servere, så man kan tillade sig at tage sig betalt for at drive andre menneksers hosting.
Man kan sagtens finde tutorials på nettet til hvordan man lige får stablet noget på benene og så kører det. Men den dag man så står med en kompromitteret server, så ved man i de fleste tilfælde end ikke hvad man skal kigge efter. Måske opdager man ikke en gang at der ligger en stak root kits (hvis vi snakker *nix) og at der potentielt set er adskillige mennesker der har fuld adgang.
Så med andre ord; hvis du virkelig brænder for servere og for at drifte dem, så skal du starte med basics og ikke med applikationshosting fra dag 1. Så skal du starte med at lære forskellene på server styresystemer, finde et du kan indfinde dig med og så skal du lære i dybden hvordan det fungerer. Når du har alt dét på plads, så kan du kigge på at overbygge med gaming servere.