Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der har et hosting firma?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at starte et game hosting firma op på et tidspunkt:) Jeg har selv spillet en del CSS og Minecraft:P Og har da også prøvet at sætte en smule af plugins osv. op.

Og det med at yde support synes jeg også der lyder spændende.

Men jeg har et problem jeg har ingen ide om hvordan man gør de forskellige ting, fks. sætte en css server op på en server og sådan noget. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at lære de forskellige ting, som det kræver før man kan komme igang med gamehosting.

Venlig Hilsen Kasper

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 16:01

Hej Kasper, 

Først, så er det vigtigt at gøre opmærksom på, at jeg ikke skriver i et forsøg på at knuse drømme. 

Men at drive hosting, selvom et er gamehosting, er ikke noget man lige lærer i et snuptag og så spiller det bare. Det tager år at tilegne sig den tilstrækkelige viden og erfaring med drift af servere, så man kan tillade sig at tage sig betalt for at drive andre menneksers hosting.

Man kan sagtens finde tutorials på nettet til hvordan man lige får stablet noget på benene og så kører det. Men den dag man så står med en kompromitteret server, så ved man i de fleste tilfælde end ikke hvad man skal kigge efter. Måske opdager man ikke en gang at der ligger en stak root kits (hvis vi snakker *nix) og at der potentielt set er adskillige mennesker der har fuld adgang.

Så med andre ord; hvis du virkelig brænder for servere og for at drifte dem, så skal du starte med basics og ikke med applikationshosting fra dag 1. Så skal du starte med at lære forskellene på server styresystemer, finde et du kan indfinde dig med og så skal du lære i dybden hvordan det fungerer.  Når du har alt dét på plads, så kan du kigge på at overbygge med gaming servere. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 16:11

Ja det er nok rigtig nok:)

Havde tænkt mig at sætte det op med Cpanel selve kontrolpanelet.

Men det er at sætte en css server op på en server maskine er det ikke bare ligesom når man sætter dem op på computeren? Men jeg har ikke adgang til nogen server pt:(

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:47

Kasper Toxvig:

Ja det er nok rigtig nok:)

Havde tænkt mig at sætte det op med Cpanel selve kontrolpanelet.

Men det er at sætte en css server op på en server maskine er det ikke bare ligesom når man sætter dem op på computeren? Men jeg har ikke adgang til nogen server pt:(

Jeg gik selv og lejede med ideen for nogle år siden og begyndte at læse om det...og der knækkede filmen. Medmindre man er MEGET teknisk anlagt og har en naturlig interesse for den slags, tror jeg ikke det er den rette boldgade...Det er ikke ligesom at lære HTML eller at skille en computer ad og samle den igen - det er langhået nørderi, der kræver genuin interesse.

Hvis du vil have et godt eksempel på en hosting-mand der ved noget om tingene, hvis forum samtidig giver et lille indblik i kompleksiteten af hosting, kan du kigge her

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 16:57

Er gamehosting lige så teknisk og svært?

Altså jeg har set nogle videoer, om hvordan man sætter css servere op, og det så ikke så svært ud. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

Som en pointer vil jeg give dig dette råd:

Har du ikke selv kørt en gameserver eller ikke engang ved hvordan du installere en gameserver, så har du langt vej endnu.

Det kan selvfølgelig læres, men det tager tid (og ikke bare dage, nærmere år). Der er rigtigt meget man skal have styr på.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 18:59

Tror ikke helt jeg kan sætte mig ind i det...

Er det ikke det samme som når jeg sætter en css server (source dedicated) eller mincecraft server op på min egen computer? Hvordan fungere det der med at styre en server computer?

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 20:42

Jeg har også hørt at man sætte en css server op automatisk via kontrolpanel?

Hvis der er nogle der har et tilbud på at jeg kan få lov til at købe en css server på jeres server, som jeg får ordrene ind eller hvis der er nogle der vil udleje en lille del af en server fks. plads til 10 x 12 slots på i godt skrive en pb.

Fik et godt tilbud men... Det var hvis nok en helt server, og synes ikke jeg gider starte ud med en hel server, da sådan nogle jo er dyre.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:17

Tja der findes en del guides på nettet om hvordan man opsætter gameservers. 

både i windows og linux miljø.

Man bruger primært Komandoprompten for at give programmet beskeder.

Det er let nok så længe der ikke er problemer feks hackningsforsøg,ddos og deslige.

Så var jeg dig vil jeg starte med at lære at drive en server inden jeg begynder på at sælge det som en ydelse.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 21:28

Michael_N:

Tja der findes en del guides på nettet om hvordan man opsætter gameservers. 

både i windows og linux miljø.

Man bruger primært Komandoprompten for at give programmet beskeder.

Det er let nok så længe der ikke er problemer feks hackningsforsøg,ddos og deslige.

Så var jeg dig vil jeg starte med at lære at drive en server inden jeg begynder på at sælge det som en ydelse.

Hvordan lære jeg det?

Det kræver vel jeg har en server. :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)