Det kan jeg godt forstå, men det lyder i stigende grad mere som et godt webhotel med et fornuftigt kontrolpanel, fx cPanel, er det, du har brug for.
Det er stadig min egen server, jeg kan hoste i mit eget system, som jeg har brug for. De kunde systemer der skal køre på serveren, har bla. snablen i et andet system, som jeg hoster.
Hverken jeg eller kunder ønsker dette system placeret ude i verden, så derfor "hiver" jeg webhosting ind. Men da siderne ikke kører under IIS, er jeg nødsaget til at få en Linux server. Det er med andre ord et kompromis og ikke noget der gør eller skal gøre mig til millionær. Det er snarere et nødvendigt onde...
Hvis datasættene, der er placeret i setuppet er af så følsom karaktér, og din nye Linux-instans har direkte adgang til dem, så ville jeg personligt vælge at få en professionel systemadministrator til at stå for opsætning, vedligeholde og monitorering. Og det under en eller anden form for Service Level Agreement. Hvis der er tale om personfølsomme (el. henførbare) data, så tror jeg ligefrem, det er et lovkrav (i forhold til Persondataloven).
Men vurdering af riscisi er naturligvis forskellige.