Kan man oprette en postadresse i udlandet og være bosiddende i Danmark?
Hvis man kan, hvordan og hvor får man så en postadresse? Det handler ikke om at snyde nogen eller spekulere, men flere udenlandske sites kræver, at man har en postadresse i et givent land, før man kan oprette en webshop hos dem.
Hvis du vil snyde så gør det, du kan ikke få tilladelse her! Skriv/Ring til Skat istedet!
Alt behøver ikke at dreje sig om snyd. Det er helt legalt at få sig en firmaadresse i udlandet. Det afhænger af hvad du vil bruge adressen til om det giver problemer eller ej.
Skattemæssigt er der flere muligheder for at oprette kontor i andre lande uden at det medfører fast driftsted og dermed skattepligt til et andet land. Et salgskontor kan eksempelvis gøre det, hvis det sættes rigtigt op.
Jeg er netop IKKE interesseret i at snyde, men blot finde en vej, så jeg ikke afskærer mig selv fra at kunne sælge til HELE verden og ikke kun udvalgte dele af den.
Jeg har ikke lavet reglerne om, at man skal have en postadresse i et andet land og stod det til mig, var det slet ikke nødvendigt.
Hvordan du kan få snyd uf af det, forstår jeg ikke???
Remydk Læs dog hvad Tinamaria skriver i hendes indlæg
Hun skriver jo at det ikke handler om at snyde.
Kan man oprette en postadresse i udlandet og være bosiddende i Danmark?
Hvis man kan, hvordan og hvor får man så en postadresse? Det handler ikke om at snyde nogen eller spekulere, men flere udenlandske sites kræver, at man har en postadresse i et givent land, før man kan oprette en webshop hos dem.
Og så vil jeg da gerne tilføje, at det for mig handler om at beholde nogle kommende arbejdspladser i Danmark i stedet for bare at sende dem udenlands :o)
Henrik Koudal - det ser ud til, at du er ret godt inde i at undgå dobbeltbeskatning? Kan du oplyse, hvordan og hvor man søger fritagelse for dette?
Hvis du vil snyde så gør det, du kan ikke få tilladelse her! Skriv/Ring til Skat istedet!
Her der udstiller du på den mest eksemplariske måde din manglende viden indenfor international handel via nettet.
Amazon har f.eks. nogle gældende regler som de har lempet, og man behøver nu kun en bankkonto i det pågældende land hvor man ønsker forfillment service, f.s.a Europa. Det er p.t. muligt for UK og Tyskland.
For det amerikanske marked skal man vist stadig have en adresse.