Hejsa ! Nu troede jeg at jeg havde (næsten) fuldstændig styr på moms/fradrag og det hele i min lille tøjvirksomhed... Det skal siges at jeg importerer tøj fra USA... Jeg driver virksomhedes fra min bopæl - har fået at vide at der er mange ting man kan trække fra i skat (bl.a. delvis husleje, el, varme mv.) er dette korrekt? I så fald, hvad er det så man alt kan trække fra mht. virkesomheden drives fra min private bolig? Når jeg fx. køber tøj fra USA til 2000 kr. Dertil kommer fragt, moms told mv. Jeg ved godt at jeg kan trække told og moms fra (når jeg er momsregistreret) Men hvad med fragten? Jeg har også fået at vide at jeg kan trække indkøbsprisen fra... er dette korrekt? På forhånd, tak for svar :) Mvh |
Trække fra - privat bolig?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
|
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Super - tak for svar .) Nogen der ved om man kan trække fragt og indkøbspris fra? |
Du kan trække varekøbet på de 2000 fra samt told og fragt af købet. Med hensyn til moms forstår jeg ikke hvad du mener. Moms af varen er vel ikke noget du betaler, men er vel kun et beløb som du tager med på din momsopgørelse. |
Jeg betaler told/moms når varerne kommer til Danmark... jeg køber jo fra USA... Tak for jeres svar :) |
Et meget godt eksempel på at Skat ikke er gearet til at yde egentlig rådgivning i skattespørgsmål. Der er ingen faste takster. Det handler kort og godt om at man kan fratrække en forholdsmæssig andel af udgifterne baseret på den erhvervsmæssige anvendelse. Vedr. det med kontor og mulighed for privat anvendelse er det korrekt at kontoret som udgangspunkt kun må kunne anvendes til dette formål men praksis for selvstændige er generelt mere lempelig for selvstændige end for lønmodtagere. Det vi taler om her er vel en lagerfunktion. Det er alt andet lige lettere at overbevise Skat om end et kontor. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)