Hej Amino.dk Jeg har nu i en rum tid gået og bakset med en ide som nu endelig, ser ud til at kunne lade sig gøre. Jeg har fået færdiggjort mit forretnings koncept, klargjort det financielle, og er nu så langt at jeg kan begynde at lede efter arbejdskraft til min ide. Til mit projekt har jeg tænkt mig at få lavet en webshop med ''base'' i Danmark. På sigt vil jeg gerne have denne skal kunne udvides så den får et mere internationalt UI. Jeg så gerne den også kunne bruges i det meste af Norden indenfor rimelig kort tid, da jeg virkelig tror på denne ide vil kickstarte noget vi ikke har set så meget af endnu. (Til start evt.; DK/NOR/SWE) Imidlertidig er jeg dog blevet lidt itvivl om hvordan det hele skal registreres, da jeg bor i udlandet. (Belgien) Er her én eller 2 kloge hoveder, der kan fortælle lidt om det at drive forretning i Danmark (Skandinavien?), mens man er bosiddende i udlandet.? Tænker her på flere forskellige ting. Bla; Skal man betale Dansk skat, hvis man nu er/kan registrere et firma i ''udlandet'' (Indenfor EU) Hvordan er det lige med bankerne? (Min shop skulle helst gerne have et aktivt/instant betalingsmodul, så tænker her man desværre bliver nød til at gå via. PBS?) Kan/skal jeg registrere det i mit eget navn? (I Danmark.) Kan jeg køre det (min forretning) herfra Belgien, i Danmark? Som sagt, så tror jeg på denne ide virkelig kunne sætte noget stort igang, så min ''drøm'' er vel lidt at det skal køres meget internationalt. Ser helst det bliver startet i Danmark da jeg sjovt nok er Dansk, men også lidt pga. ''konceptet'' allerede er her. Da jeg håber på en masse konstruktive svar, er du selvfølgelig også velkommen hvis du har nogle spørgsmål! Mvh |
Joey:Imidlertidig er jeg dog blevet lidt itvivl om hvordan det hele skal registreres, da jeg bor i udlandet. (Belgien)
Er her én eller 2 kloge hoveder, der kan fortælle lidt om det at drive forretning i Danmark (Skandinavien?), mens man er bosiddende i udlandet.?
Ja; det er svært afht. til skat. Det er nemmere hvis du kan have din base i udlandet og dine kunder i Danmark (nogle virksomheder - især internetbaserede - kan benytte sig af denne model).
Nej, ikke hvis du gør det rigtigt (tal med din revisor)Joey:
Ja, men PBS er vel intet problem? Alternativt findes der jo masser af andre betalingsmoduler (paypal, e-wire etc.). Og ja din forretning skal naturligvis registreres i dit navn (?).Joey:Hvordan er det lige med bankerne? (Min shop skulle helst gerne have et aktivt/instant betalingsmodul, så tænker her man desværre bliver nød til at gå via. PBS?)
Kan/skal jeg registrere det i mit eget navn? (I Danmark.) Kan jeg køre det (min forretning) herfra Belgien, i Danmark?
Og så lige et råd med på vejen fra én der selv har været for langt fremme i skoene flere gange; tag ét land ad gangen...det er meget nemmere at starte i et nyt marked, når man først haf haft succes i ét.