Hej Amino Jeg studere økonomi på CBS, og har siden løbende med mit studie arbejdet en del. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde inde for management konsulting, men da der er meget få studie job inden for dette område, fik jeg den ide at jeg måske kunne få lidt erfaring ved gratis at hjælpe andre ved at komme med feedback / kritik på businessplan eller andre problemstillinger. Jeg kan måske ikke komme med den perfekte løsning, men jeg kan måske hjælpe med at se problemerne i et andet lys, og komme med nogle alternative ideer. Men tror i det er noget folk kunne være interesseret i ? |
Hej,
Det lyder spændende. Jeg er selv studerende på CBS og interesseret i en fremtidig karriere i Management consulting.
Det vigtigste hvis du skal klare dig godt i det game er at du er proaktiv og du får erfaring ind under huden, sådan som du også forsøger her.
Når det er sagt har jeg tre konkrete initiativer til dig:
1) Meld dig ind i CBS Management Consulting Club (www.cbsmcc.com)
2) Hvis du ønsker erfaring med at arbejde som konsulent, så opsøg Young & Bright Consulting, og ansøg til at blive junior konsulent. Den virksomhed er for alvor i vækst, og der er helt sikkert mange spændende opgaver forude.
3) Hvis du ønsker erfaring i at arbejde med forretningsplaner, så join et startup! Til at starte med er der StartupWeekend i København i uge 46. Her får du for alvor testet dig selv af som studerende med business baggrund, da vi automatiske bliver set som slipsedrenge, uden noget reelt at sige. ;) Derudover skal du tjekke arrangementerne for Stardust-CBS. Bl.a. afholdes snart arrangmentet from patent to business sammen med DTU, hvor CBS og DTU studerende får lov til at arbejde med et patent frem mod venture cup. Det er Business validation der vil noget!
Held og lykke med det hele.
Du er velkommen til at kontakte mig på PM hvis du har spørgsmål.
- Dan