Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop: fra 15.000. Hvad får man for 15.000?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg overvejer at tilbyde shopløsninger i mit firma. Rundt omkring findes startpakker i forskellige prisklasser. Fx er der nogen, der starter fra 15.000,-.

Hvor meget skal man levere for 15.000?

Hvad er startprisen hos jer, der laver shops? Og hvad giver I i en startpakke?

Hilsen Trine

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine.

Jeg tilbyder webshop løsninger fra 5.000 til 50.000.

Hvad vi giver i en "startpakke" er lidt svær at sige, i bund og grund levere vi alle shops fuld funktionsdygtige og klar til brug. Prisforskellen kan så være design, ekstra funktioner, special lavet plugins / moduler. 

For 5.000,- er det måske et Template der er modificeret lidt + opsætning af shoppen.

For 50.000 vil det så være en fuld design branding, en shop med ekstra funktionalitet og special lavet moduler til nogle formål.

VH.

Casper

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

OK, tak for dit indspark.

For 5000,- lægger I ikke nogen produkter ind, går jeg ud fra, eller måske bare det første?

Hvad bruger I af templates / programmering / CMS?

Hvad er der af "eksterne udgifter" - epay, PBS, hosting, osv - er der mere?

Hilsen Trine

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køb ren argan olie her

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine.

Som udgangspunkt er det sjældent man hyre man sætter personer med en timeløn på 500kr til at indsætte produkter :) Er der en kunde der vil betale det, gør jeg det gerne. Men ellers nej. Vi klargøre til indhold og indsætter dummy produkt / indhold. Resten er op til kunden.

Mvh.

Casper

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trine Uldall:

Hej,

jeg overvejer at tilbyde shopløsninger i mit firma. Rundt omkring findes startpakker i forskellige prisklasser. Fx er der nogen, der starter fra 15.000,-.

Hvor meget skal man levere for 15.000?

Hvad er startprisen hos jer, der laver shops? Og hvad giver I i en startpakke?

Hilsen Trine

Startprisen er vidt forskelligt alt efter om kunden efterspørger unikt design eller et af vores standarddesigns, om der skal være forskellige jQuery effekter i designet og om der skal programmeres specialfunktioner specifikt til kunden.

Vi bruger vores eget system nyudviklede "SEO-shop" til WordPress som er mindre end de store etablerede systemer men hvor vi har satset på søgemaskineoptimering hele vejen igennem udviklingen så der ikke er SEO-fejl der senere hen skal lappeløses.

For 15.000 får man ved os:

  • Unikt design med ajax og jQuery effekter
  • En shop der på forhånd er UDEN dublicated content og hvor der ikke er lavet nogen lappeløsninger for at undgå dette.
  • En shop hvor der ikke er lavet nogen lappeløsninger med robots.txt og hvor man kan styre alt hvad der ikke skal indekseres med NoIndex.
  • Første års abonnement er med i prisen (derefter minimum 199,-/måned alt efter funktioner).
  • Lækker ajaxpopup ved "læg i kurv" (splittests har vist øget konvertering).
  • Mulighed for at kunder kan skrive deres email og få besked ved udsolgte varer (splittest har vist øget salg).
  • En eller flere specialfunktioner lavet specifikt til kunden, det kan være ekstra funktionalitet i backenden, specifikke indstillingsmuligheder, eller andet.
  • 4 timer oplæring og løbende support.
  • 2 timers undervisning i SEO.

+ meget mere.

Hvis en kunde kommer her med 15.000,- er der virkelig plads til vi kan lave en fed shop. Oftest vil budgettet være en del lavere hvilket vi stadig kan lave en fed shop for.

Men det er ikke alle kunder vi henvender os til. Som sagt er SEO-shop et mindre system, men hvis det opfylder de krav kunden stiller får kunden til gengæld en godt optimeret, overskueligt og effektivt shop.

Thomas Frost
tf@webcoders.dk
36 96 51 36 (9-15 man-fre)
http://webcoders.dk

P.S. Systemet er stadig under udvikling, og bliver udviklet i samarbejde med de kunder der benytter systemet, indtil vi har en side oppe at køre med information om SEO-shop kan spørgsmål stilles på mail, telefon eller her på Amino.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 77
Fra  atriumWeb ApS Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

For 15.000 får man ved os:

  • Unikt design med ajax og jQuery effekter
  • En shop der på forhånd er UDEN dublicated content og hvor der ikke er lavet nogen lappeløsninger for at undgå dette.
  • En shop hvor der ikke er lavet nogen lappeløsninger med robots.txt og hvor man kan styre alt hvad der ikke skal indekseres med NoIndex.
  • Første års abonnement er med i prisen (derefter minimum 199,-/måned alt efter funktioner).
  • Lækker ajaxpopup ved "læg i kurv" (splittests har vist øget konvertering).
  • Mulighed for at kunder kan skrive deres email og få besked ved udsolgte varer (splittest har vist øget salg).
  • En eller flere specialfunktioner lavet specifikt til kunden, det kan være ekstra funktionalitet i backenden, specifikke indstillingsmuligheder, eller andet.
  • 4 timer oplæring og løbende support.
  • 2 timers undervisning i SEO.

+ meget mere.

Alt det du snakker om her, hvor lang tid tager det for jer? Jeg tænker på at jeres timepris ikke kan være alt for god?

Martin

- Martin

atriumWeb ApS - Webbureau Århus

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

atriumWeb ApS:

Alt det du snakker om her, hvor lang tid tager det for jer? Jeg tænker på at jeres timepris ikke kan være alt for god?

Martin

Hej Martin

Det kommer jo an på hvad en god timepris er. Vi har ingen udgifter til reklame, kontorer, firmabiler og fysiske møder, så en god timepris vi er tilfredse med, er ret sikkert lavere for os end for firmaer der bruger en masse penge på reklame og dyre faciliteter. Jeg bor i øvrigt i Indonesien hvor skatten er lav og alting billigt.

Når det er sagt har vi den kæmpe fordel at vi arbejder med opsætning af vores eget system, hvilket gør at vi kan sætte en shop op på et par dage og derefter kode de specialfunktioner der evt. er brug for. Vi har naturligvis brugt RIGTIGT mange timer på at udvikle systemet, men det har været en investering der gør at vi fremover kan opsætte shops meget hurtigt, og uden de SEO-fejl som de fleste andre systemer døjer med.

Omkring det SEO der beskrives, så er det noget der tager nul timer. Systemer er lavet så det fra starten ikke har de SEO-fejl som Magento, Prestashop m.f. har, så vi skal ikke bruge noget tid på at lappe efter systemet er sat op.

Ajax og jQuery effekter er heller ikke noget der tager tid da vi allerede har lavet en del effekter i vores standarddesign, så eksempelvis Ajax-popup til unikt design er stadig hurtigt for os at lave.

Som jeg har skrevet herinde før ser jeg lidt en god pris for kunden som en del af markedsføringen. Hellere arbejde billigere for en kunde og få nogle kunder på baggrund af anbefalinger, fremfor at reklamere og give dårligere service.

Derudover tjener vi løbende på abonnementet som i den lille pakke er 199,-/måned og i den næste pakke med flere funktioner er 399,-/måned.

Så det er også en investering i fremtiden, og kunder som har en god forretning og tjener penge i deres webshop bliver hos os og opgraderer måske deres shop senere hen. 

Til dit oprindelige spørgsmål vil jeg gætte på vi bruger omkring 45-50 timer på en shop+undervisning som den der spørges til her i tråden. Så har vi ikke stress på, kunden får et super produkt og vi er tilfredse med prisen selv.

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

af ren nysgerrighed hvad er den væsentlige forskel på jeres lille (DKK 199) og store pakke (DKK 399) .!???

Samt hvilken webshop/system bruger/arbejder i med.: Open Source eller.???

Du må da meget gerne sende mig mere info omkring jeres produkt/ydelser.!

- Michael

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Hej Thomas,

af ren nysgerrighed hvad er den væsentlige forskel på jeres lille (DKK 199) og store pakke (DKK 399) .!???

Samt hvilken webshop/system bruger/arbejder i med.: Open Source eller.???

Du må da meget gerne sende mig mere info omkring jeres produkt/ydelser.!

- Michael

Ganske kort er pakken til 199,-/måned en helt basal shop uden ekstrafunktioner (udover konverteringspopup ved "læg i kurv"), dog med alle SEO-fordelene. Funktioner som gavekort, kuponkoder, e-mail ved udsolgte varer osv er med i næste pakke.

Man kan givetvis finde et shopsystem med flere funktioner til samme pris, så man skal gøre op med sig selv hvad man ønsker at lægge vægt på når man starter op.

Vi har overvejet hvad vi selv helst ville have med i en shop, og til at starte med er en masse funktioner ligegyldige uden kunder. Derfor har vi lagt vægt på at første pakke indeholder næsten alle SEO-fordelene til at starte med samt oplæring og support. På den måde håber vi at vores kunder kan få en masse kunder i shoppen og senere så har lyst til at opgradere. Det er til fordel for både shopejere og os.

Hvis ikke man lægger vægt på SEO og ikke har lyst til at arbejde med det, er vores shop på nuværende tidspunkt nok ikke den rigtigt løsning i den billige pakke. Men er man interesseret i SEO får man både noget undervisning og gode muligheder selv i den lille pakke.

Pakken til 399,-/måned indeholder på nuværende tidspunkt gavekort, rabatkuponer, e-mail ved udsolgte varer, mulighed for at oprette artikler og indsætte en "købs"-knap til produktet. Dvs man kan lave helt individuelle salgssider med flere billeder og tekst og indsætte købs-knapper hvor man vil (dette er den eneste "SEO-ting" der ikke er med i den lille pakke indtil videre).

Et par af ovenstående funktioner er pt i beta og vi er altså ikke færdige 100 % færdige med tests og tilretninger endnu.

Systemet er i øvrigt bygget på WordPress med SEO-Shop, altså selve shopmodulet SEO-Shop, er vores eget produkt vi udvikler fra bunden.

Der vil løbende komme mulighed for flere funktioner og på længere sigt vil vi integere bl.a. economics, postens webpack og lave et par liquid standard-designs så man nemt og billigt kan få en shop der også understøtter smartphones/tablets 100 %.

Men træerne gror ikke ind i himlen, vi er et lille bureau uden nogle investorer, så systemet bliver udviklet løbende i samarbejde med vores kunder i et tempo hvor vi stadig kan lave andre projekter, så vi også kan få lidt løn, selvom det ikke har været meget de sidste måneder og heller ikke bliver det de kommende :)

Pt er vi ved at færdiggøre de tre første shops, derefter ligger en del i kø og en del "måske´r", og da vi samtidig udvikler på systemet er leveringstiden pt ret høj.

Send en mail på tf@webcoders.dk eller ring på 36 96 51 36 (9-15 man-fre) hvis du har flere spørgsmål. Du er naturligvis også velkommen til at skrive her i tråden.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)