Jeg har en webshop, hvor jeg for 5 mdr siden havde en medarb, som nu har kopieret min butik og sælger for 85% de samme varer som mig i den samme butiksopbygning og med de samme leverandører - fra Kina. Vi havde i hans kontrakt ikke nogen markedsføringsklausul om dette, men efter min mening er det dårlig markedsføringsskik ?
Og det burde vel kunne føre til pålæg om lukning af hans butik ?
Om ikke andet burde der vel gå mindst en periode på 1 års tid, inden han kan kopiere ?
Med venlig hilsen
Flemming Jensen
Præcis! Der er en grund til, at der var en, der fandt på udtrykket "Det er perler for svin".
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Jeg har en webshop, hvor jeg for 5 mdr siden havde en medarb, som nu har kopieret min butik og sælger for 85% de samme varer som mig i den samme butiksopbygning og med de samme leverandører - fra Kina. Vi havde i hans kontrakt ikke nogen markedsføringsklausul om dette, men efter min mening er det dårlig markedsføringsskik ?
Om ikke andet burde der vel gå mindst en periode på 1 års tid, inden han kan kopiere ?
Med venlig hilsen
Flemming Jensen
Du kommer ikke til at lukke hans butik.
Du har svage leverandører eller også har du svage aftaler alternativt er du en "lille" fisk i deres afsætningskanal.
Hvis det var nemt at sanktionere mod den slags, så ville der ikke være så mange jobskifte som der er på jobmarkedet.
Det er noget andet hvis han har stjålet fortroelige oplysninger som ikke var tilgængelige for ham, men selv her står du svagt ved at der er gået så lang tid.
Og det er ikke sikkert du får noget ud af at have en klausul i dine ansættelseskontrakter, da du så skal kompensere for dette via lønnen.
Sørg i stedet for at lave ordentlige aftaler med dine leverandører og sørg for at dine ansatte kun har informationer af den type på Need to know niveau.
Med venlig hilsen
Flemming Jensen
Hej Flemming,
Orker ikke at læse alle de mærkelige ordsprog så beklager hvis det står nogle steder.
Men for at sige det kort så har du ikke særlig gode muligheder, for at forhindre din tidligere ansatte i at lave en butik mangen til din. Han må selvfølgelig ikke bruge dit navn/tekster/fotos osv. Men ligesom man gerne efter at have arbejdet i en butik og får lyst til at starte sin egen så må din tidl ansatte også gerne starte en forretning der sælger nogle af de ting du sælger. (og der er ikke noget som helst at komme efter med mindre han har stjålet nogle tekster fotos el.lign)
Jeg ved godt det ikke er det du helst vil høre, men som andre også er inde på synes jeg bare du skal bruge din energi på at udkonkurrere ham :-)
Alternativt kan du jo godt kontakte en af advokaterne herinde men med mindre han har haft fingrene i kagedåsen er det ikke noget at gøre.
Med venlig hilsen
Flemming Jensen
Hej Flemming,
Orker ikke at læse alle de mærkelige ordsprog så beklager hvis det står nogle steder.
Men for at sige det kort så har du ikke særlig gode muligheder, for at forhindre din tidligere ansatte i at lave en butik mangen til din. Han må selvfølgelig ikke bruge dit navn/tekster/fotos osv. Men ligesom man gerne efter at have arbejdet i en butik og får lyst til at starte sin egen så må din tidl ansatte også gerne starte en forretning der sælger nogle af de ting du sælger. (og der er ikke noget som helst at komme efter med mindre han har stjålet nogle tekster fotos el.lign)
Jeg ved godt det ikke er det du helst vil høre, men som andre også er inde på synes jeg bare du skal bruge din energi på at udkonkurrere ham :-)
Alternativt kan du jo godt kontakte en af advokaterne herinde men med mindre han har haft fingrene i kagedåsen er det ikke noget at gøre.
beklager
Hvad jeg forstået nu på tråd starter sidste indlæg er mere kopiret , jeg synes tråden er forvirrende , da vi ikke vente med respons
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows