Jeg har i forbindelse med opstart indskudt x antal kroner i firmaet til at købe varelager for. Kan jeg trække disse penge ud igen, uden at skulle betale skat af dem, når der kommer overskud på kontoen - jeg tænker, at der jo er betalt skat af de penge én gang..
Amino er vel til for at vi nybegyndere kan spørge og tak de mange faste som bruger deres tid på på proff at svare, som ex Peter Revisor her. Jeg følger med i alt inden for bogføring og bliver klogere hele tiden. Denne kendte jeg, men det er bedre med et proff svar.
Skal jeg tilføje noget, skulle det måske være at det kunne ha været mellemregning og ikke indskud - de penge de har sat ind til køb af lager, men det kan i alle fald hæves uden skat via mellemregningskonto eller hvad du har kaldt den
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, som Cookie foreslår, kan du have en konto i balancen kaldet "mellemregning privat".
Du kan også lave to konti; en til "private indskud" og en anden til "private hævninger". Saldoen på disse to konti svarer så til den saldo du ville have haft på din mellemregningskonto.
Om du gør det ene eller andet må du selv bestemme.