Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møde i banken!!!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Så er man sgu kommet på Amino. Fantastisk – lidt sent, men nu er jeg her.

Som de fleste iværksættere har jeg brug for startkapital. Produktet er klar til at komme ind på markedet og mine kontakter er kørt i stilling. Nu skal jeg skaffe lidt over 1 million kr.

Nu skal jeg altså holde møder med diverse banker. Hvad skal jeg medbringe i banken så jeg virker mest forberedt og seriøs. Alt tæller jo

Jeg tænker selvfølgelig på businessplan, budget og personlige oplysninger. Hvad mere vil I medbringe? Er der andre steder at gå hen?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 15:18
Hej Anders

Held og lykke med dit projekt. På forhånd skal du vide at der er banker som stiller som krav at du selv kommer med 20-30% af pengene i kontanter, og ikke bare som sikkerhed. Dvs. skal du låne kr. 1.0 mio. skal du selv have minimum kr. 200.000 i kontanter for at kunne låne pengene. derudover skal du gerne kunne kautionere enten personligt eller via bolig for en relativ stor del.

Når så alt er på plads er det på tide at se på Businessplan osv. Her skal du have de ting du nævner med, og så ville jeg have eventuelle hensigtserklæringer fra potentielle kunder med.

Du er altid velkommen til at give mig et kald hvis der er noget du gerne vil vide mere om, jeg har selv lige været en tur igennem møllen.

Held og lykke

René

PS Jyske bank sucks ;o)

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 15:25
Hej Anders.

Banker er rigitig glade for budgetter.

Og så tror jeg, at det er en god ide at finde en bank, hvor de har en decideret erhvervsafdeling af en okay størrelse. I små banker skal din bankmand videre til hans chef som skal videre til hans chef osv.

Og ja, forretningsplanen kan de også godt lide, selv om den kan være pænt kedelig at lave.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 15:33
Det er både en fordel og en ulempe med en stor bank, eks. har mange størrer banker store centrale kreditvurderingsenheder hvor du ikke selv kan sælge historien, dvs. din erhvervsrådgiver skal selv spørge om lov ;o)

Jeg har gode erfaringer med Sydbank

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 15:39
Mht. valg af bank, så har jeg gode erfaringer med Spar Nord Bank, til gengæld er jeg ikke på julekort med Danske Bank.
Fra Hørsholm
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:51
Hvis dit projekt er indenfor IT kan du prøve at få penge fra venture capital fra os i Capital+.

www.capitalplus.dk

Mvh. Jakob Sand, CEO Capital+, www.capitalplus.dk Vækstkapital til IT-værksættere
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:03
Tak for Jeres svar. Der er jo ikke andet at gøre end at springe ud i det. Forhåbentlig ser I projektet i det københavnske bybillede om et halvt år cirka

Er det muligt at lade en anden kautionere med hans ejendom som sikkerhed for lånet? Kender flere som er interesseret i at hjælpe på den måde.

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 11:08
Hej Anders.

Ja, jeg mener sagtens at en anden kan kautionere for dig.

Når en anden er villig til at kautionere for dig, må I være meget sikre på projektet, og så er det vel bare at komme igang.

held og lykke

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 12:01
Man kan godt bruge anden kautionist, men de fleste banker gør ikke det mere. Af 2 årsager, dels for ikke at skabe bøvl mellem låner og kautionist i forbindelse med indfrielse af kautionen, og dels fordi andenhåndskautionen efter sigende ikke er ret sikker for dem. Jeg ved at hverken BG eller Jyske bank er interesserede i andre kautionister.

/René

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:10
Hvis han har råd til at kautionere, skal han også have råd til at miste det, han sætter ind som sikkerhed. Hvis han vitterlig er interesseret i det, kan han lige så godt investere som kautionere. Det giver ham et bedre afkast. Hvis han ikke er villig til det, er han formentlig heller ikke egnet som kautionist, fordi han ikke vurderer projektet, men kun vil gøre en vennetjeneste. Dette er farligt, fordi han risikerer at sætte både økonomi og venskab over styr.
Denne visdom blev serveret for os med en ægte case, da jeg for mange år siden var på iværksætterkursus. For mig forekommer argumentationen logisk - hvad med dig?

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)