Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en mobiltelefon at producere...??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

Vi er i gang med at udvikle et nyt produkt - og nej det er ikke en ny mobiltelefon - men i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at hører jeres bud på hvad en alm. mobiltelefon med farvedisplay koster at fremstille ( og købe fra en producent ) i f.eks kina eller taiwan. Jeg er godt klar over at det kommer an på mængden for at kunne skyde en pris. Hvis vi snakker om 100.000 stk.... hva tror i så prisen er pr. stk...?

Det samme spørgsmål kunne jeg godt tænke mig at stille mht. et 3" farvedisplay, altså hvad koster de pr. stk hvis vi skal bruge 100.000

Et sidste spørgsmål: har nogle af jer gode erfaringer med nogle producenter som handler med disse ting fra Kina eller taiwan og som I kan anbefale, f. eks nogle som i selv har handlet med og været tilfredse med ? (og er der nogle som man skal holde sig langt væk fra) 

Håber at I kan hjælpe mig

Mange hilsner og tak for en godt og brugbar hjemmeside

Thomas

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:21

mellem 60-80 $ - uden bluetooth og kamera

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:35
Har tit selv tænkt over dette, da priserne er så høje uden abonnement, og så lave med abonnement. Så har nogle lidt insider-viden, så kom gerne frem med et eksempel :-)

// Jesper Skov

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 22:31
tak for det ene svar........der må da være flere der kan komme kvalificeret med et bud........

Er der virkelig ingen der har erfaring med priser på farvedisplay....?

Thomas....

Fra Herning
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Fra  Jesper Mikkelsen Fotografering Skrevet kl. 14:25
Hej Thomas

Jeg kender ikke priser, men tror ikke det skulle være så svært for dig at finde ud af gennem nogle henvendelser til firmaer der handler med dette.

Efter et hurtigt søg på Google fandt jeg bl.a. www.asia-components.dk som forhandler komponenter fra Asien - også TFT displays i alverdens størrelser. Prøv enten at henvende dig til dem, eller direkte til deres producenter (som du finder på deres hjemmeside) hvis du er interesseret i selv at importere.

Jeg tror dog jeg vil anbefale at snakke sammen med Asia Components først og evt. høre om de har kontakter til mobilproducenter også. Ellers kan du henvende dig til nogle af de store producenter af mobiltelefoner eller finde ud af deres leverandører og henvende dig direkte til dem (som egentlig nok var en bedre ide).

Google er din ven - tror slet ikke informationerne er så svære at finde online, hvis du søger proaktivt efter det og henvender dig til nogle med en bedre beskrivelse af din ide (de komponenter der skal bruges osv. osv.) - vi ved jo ikke hvad din ide er og derfor heller ikke hvad den består af.

Jeg vil desuden anbefale dig at overveje kraftigt at søge patent på din ide, hvis det er muligt - der må jo være en grund til du ikke har skrevet mere specifikt hvad du vil fremstille.

Svaret på alle dine spørgsmål finder du her
Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 18:49
hey Jesper

Tak for dit svar......har dog i mellemtiden kontaktet en del producenter af mobiltelefoner i østen og fundet ud af at de koster ca 150-250 kr direkte fra fabrik. De vil dog ik meddele hvad de faktiske fremstillingsomkostningerne er......hvilket man jo nok godt kan forstå.

Vedr. patent er vi i gang med at finde ud af præcist hvilke patenter der skal søges, men det kan godt være ret omfattende og ret dyrt hvis det, med tiden, skal søges i udlandet.

mange hilsner

Thomas      

Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:23
Hej Thomas

En "standard" mobiltelefon bør kunne købes for lige under 250kr, fra en Kinesisk producent ved 100K volume.

Du vil sikkert kunne opnå samme pris ved 5-10K på firm ordre betalt ved levering-godkendelse.  

Producentens fremstillingskost ( materialekost), er meget tæt på salgsprisen. 6-7$ under.

Displayet er den dyreste enkelt komponent på styklisten.

Et 3" farvedisplay i høj kvalitet, kunne i 2006 fåes for 5,50$ ved 50K 

Held og lykke med dit produkt

hilsen

semik

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 15:23
Hej Semik

1000 tak for dit svar, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du har din viden fra omkring farvedisplay, kender du nogle producenter af 3" farvedisplay som kan producere til denne pris...? og kunne du evt. give mig et link....? Jeg har selv kontaktet en enkel producent af display og de gav mig en lidt højere pris. Vi skal i starten ha produceret 100K, men på sigt en del flere. 

mange hilsner

Thomas 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)