Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agent for et EU-firma - Hvad skal jeg?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har virkelig brug for et godt råd..

Pt. er jeg på dagpenge, men har fået mulighed for, at blive agent for et reklamefirma i et EU baseret land.
Konceptet er unikt i Danmark - pt. er der ingen konkurrenter og landet ligger åbent for mine fødder.

Der er ingen pres fra firmaet bag - de forventer ikke nogen salgseventyr, men er spændt på et nyt markedsområde.

Spørgsmålet er så... Hvad er bedst, når man skal være agent for et EU-baseret firma?

1) Er det bedst, at man blive ansat i det udenlandske firma - kan dette lade sig gøre og så skaffe kunder dvs. skrive kontrakter for dem?

2) Skal jeg finde en samarbejdspartner i Danmark, som allerede har en indgangsvinkel til Danmark.

3) Skal jeg starte eget firma op?

Problemet er, at jeg ikke har de store erfaringer i opstart af firma, har meget lidt erfaring med SKAT og regnskab, er i bund og grund bedst kørende som lønmodtager og har ingen startkapital.

Hvad er Jeres råd? Jeg har allerede snakket med potentielle kunder, som er klar til skriver under på de første kontrakter.

Hilsen

H. C. 

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - tillykke med det, lyder spændende.

Du kan blive ansat som agent med enten fast honorar eller en salgsprovision, du skal så afholde dine udgifter selv. Dette kræver ikke at du har dit eget firma med CVR nr. men du vil blive behandlet skatte mæssigt som en person som har B-indtægt. Du bliver nødt til at lave en opgørelse / regnskab, som viser dine indtægter og udgifter. Du kan i opstarten være på dagenge, dine månedlige indtægter vil blive omregnet til timer.

Den anden mulighed er at du springer ud med eget firma CVR nr. hvor alle indtægterne og udgifterne samles. Men så kan du ikke forsætte på dagpenge.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)