Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uenig med patentsøgningsresultat - hvad så?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med indleveringen af en PCT ansøgning gennem Patent og varemærkestyrelsen har de til det videre forløb gennem WIPO lavet en søgning, som vi mener er meget fejlbehæftet og som vil føre til at vor opfindelse ikke ender op med at blive patenterbar.

I søgningen er nævnt to - Y-kategori dokumenter - dokumenter as speciel relevans - og som fortolkes som bevis for at opfindelsen selvom den er ny ikke indeholder aspekter der gør den specielt nyskabende. Der ud over er der tre A-kategori dokumenter - dokumenter der viser det generelle state of the art uden at være specielt relevante.

Opfindelsen er et system til at indføre nogle emner der i form, størrelse og håndtering er så forskellige at der aldrig tidligere (antagelse) har været lavet en løsning der kan håndtere dette i en maskine.

Patentsøgningens ene Y-dokument er et patent der beskriver en anden måde at lave en komponent som vi køber som en færdig industriel komponent som ikke er mere patenterbar end en elmotor. Det andet Y-dokument - er ligesom to af A-dokumenterne relevante for den ene type emner, men ikke for den anden type.

Hvordan agerer man når man mener at de patenter som undersøgelsesmyndigheden har fundet ikke er relevante for undersøgelsen.

Man kan ændre sine krav eller man kan give en uofficiel meningstilkendegivelse. Hvad er fordele, ulemper og muligheder når man mener at patentsøgningen rammer helt ved siden af?

MVH jens

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 18:33

Har I ikke haft en patent agent / Bureau til at udforma Jeres patent? 

Jeg vil anbefale at i rådfører Jeg med et patent Bureau der har specialt i Jeres fagområde.

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 09:55

Ravn:

Har I ikke haft en patent agent / Bureau til at udforma Jeres patent? 

Jeg vil anbefale at i rådfører Jeg med et patent Bureau der har specialt i Jeres fagområde.

Jo, vi har haft en patentagent til at udforme US provisional og teksten til PCT ansøgningen. Grundet aftalerne indenfor WIPO og vores geografiske placering i Danmark, har vi dog været tvunget til at indlevere PCT ansøgningen gennem patent og varemærkestyrelsen som jeg bestemt ikke er imponeret af.

Lige nu er det nu mest processen af hvordan man forholder sig til en søgning i en patent process, der er interessant.

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 11:40

Efter snak med flere personer hos Patent og Varemærkestyrelsen kom der et klart svar;

Man kan lave et såkaldt Demand - yderligere omkostninger på ca 6200kr

Dette er en specifik protest med mulige ændringer af krav, fulgt af en søgning som så adresserer de indvendingerne.

Når man går fra PCT processen til nationale patenter har du så valget mellem at bruge denne søgning eller den opbrindelige.

Der tages altid stilling i de lokale myndigheder til patentet, og man kan også vælge at indlevere uformelle kommentarer. Patentprocesserne nationalt bliver dog så langsommere med en yderligere risiko for underkendelse

For demand processen skal bruges WIPO form ipea/401

Det er lidt grotesk at søgemyndigheden tjener mere ved at lave en dårlig søgning, men det er reglerne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)