Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virker adwords Søgeordsværktøj, til at finde relevante og brugte søgeord

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Kunne godt tænke mig at hører hvad andre bruger af værktøjer i jagten på relevante og anvendte søgeord??

Det jeg har oplevet er at Analytics fortæller et og Google adwords søgeordsværktøj noget andet. 

eks: lej en tipi ,

Jeg har haft 3 klik iflg. analytics og når jeg så tjekker på adwords hvor mange månedlig søgninger finder den ikke nogen. Gør jeg noget forkert den burde vel komme op med mine 3 stk.?? Ved godt den nok burde sige <10 men ikke end gang det får jeg op

Til dk søgeord er adwords det bedste??

Hvad med udlandet hovedsageligt engelske ord og fraser hvilke værktøjer anvender I til det??

mvh

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Skrevet kl. 18:26

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 18:54

Det er jo to vidt forskellige ting. Hvor mange bessgende du har fået på din side, og så hvor mange søgninger der NORMALT er på google

Søgeordsværktøjet er godt til at give dig en ide om der er nogle der søger på, men det giver dig ikke noget præcist tal for hvor mange der vil komme til det. 

Selv ikke Google kan spå om fremtiden, og hvor mange søgninger der vil komme, men kun give et bud ud fra hvordan det har været førhen. 

Jeg bruger googles søgeordsværktøj en del, men det bedste værktøj bliver nu en gang den logiske sans ;D

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Skrevet kl. 19:49

Jeg studsede bare over at jeg i googles Analytics kunne se at der var 3 stk. som havde søgt "lej en tipi" og besøgt min side, når jeg nu ikke kunne se den i googles statistik. De to ting burde da efter min bedste overbevisning være hæftet sammen.

Jeg bruger også adwords men kan også godt se at åbenlyse søgeords kombinationer ikke altid er lig med trafik eller faktiske søgninger når du spørger i google adwords.

Lars   

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:19

Adwords søgeordsværktøjet giver nogle estimater, som i nogle tilfælde kan være ret skæve. Men du vil kunne bruge det til inspiration, og som oftest til ret gode vurderinger af, om du f.eks. først og fremmest skal optimere mod ental- eller flertalsversionen af et ord. ikke, at de konkrete talestimater måske er så skarpe, men fordi der oftest er noget om snakken, når det ene udtryk har tre gange så mange søgninger ifølge værktøjet.

På helt små søgninger, som "Lej en tipi" og lignende, har værktøjet det svært. Især hvis der også er ret store udsving over året i søgninger. Jeg har set eksempler på sites, der har fået op mod 200 besøgende på en måned på et ord, som søgeordsværktøjet ikke mente, at der i gennemsnit skulle være søgninger på.

Som det allerede er nævnt, er en Adwords-kampagne for at undersøge søgeudtryk noget af det mest præcise, du kan komme frem til. Men skal du have et godt billede, kræver det også ofte en ganske pæn investering i at indsamle data.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)