Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed uden omsætning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et nybegynder-spørgsmål til jer kloge hoveder. Jeg kunne godt tænke mig at oprette en virksomhed, så den er "klar" til når jeg skal begynde at betale moms, og til dels for at "beskytte" mit firmanavn.

Så mit spørgsmål er nu: Er det lovligt at oprette en enkeltmandsvirksomhed, som kommer til at stå hen uden indtægter og udgifter? Altså så man bare har et CVR nummer, men ikke benytter det lige foreløbig?

Og hvordan er reglerne om samme sag, vedrørende et anpartsselskab?

Tilmeldt 20. Oct 11
Skrevet kl. 00:27

PS: Håber spørgsmålet ligger i den rigtige forumkategori, kunne ikke lige finde noget mere passende!

Tilmeldt 20. Oct 11
Skrevet kl. 04:25

Jeg ønsker stadig svar på dette. Det er et ret simpelt spørgsmål, så det undrer mig at ingen har svaret endnu? Hmm..

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:37

Jeg tror det er svært at svare korrekt på, ud fra de oplysninger du har givet.

Om det er et simpelt spørgsmål, som du selv skriver ved jeg jo ikke. Prøv Skat de kan sikkert svare på det.

Men jeg mener det er idiotisk at oprette en virksomhed som ikke skal køre! Det får du kun problemer med og du skal huske alle de afgifter der bliver pålagt virksomheder dem slipper du jo ikke for. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19

Freelogic:
Så mit spørgsmål er nu: Er det lovligt at oprette en enkeltmandsvirksomhed, som kommer til at stå hen uden indtægter og udgifter? Altså så man bare har et CVR nummer, men ikke benytter det lige foreløbig?

Og hvordan er reglerne om samme sag, vedrørende et anpartsselskab?

Det bliver 2 gange ja. SKAT har dog tidligere forsøgt at lokke folk til at afmelde virksomheder uden aktivitet.

Det er kun i forbindelse med selskalber omfattet af lov om visse erhvervsdrivende selskaber, at manglende aktivitet kan udgøre et problem.

/Henrik Koudahl

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)