Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problem med Java

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Bramming
Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg har fået et problem med at logge på sider der anvender Java f.eks kan jeg ikke åbne siden

java.com, skat, netbank alle er steder hvor der skal anvendes DanID. Jeg har kørt en javatester

og den siger at programmet er ok. Er der nogen der kan hjælpe mig med problemet?

mvh

Bjarne

Skiltemanden@gmail.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske ikke men prøver. Din browser er måske opdateret. Har du set, når du prøver at logge på en side der kræver java - om der i toppen kommer et banner der siger noget med DENNE SIDE KRÆVER DU GIVER TILLADELSE TIL AT ANVENDE JAVA PLUGIN - og du kan vælge at give ok denne gang eller altid.

Hvis du ikke lægger mærke til det banner når du prøver en ny af de java sider - så sker det som du beskriver.

Alternativt hvis det var Nordea der drillede, så lå de nede en del idag - og ellers - afinstaller java - genstart - geninstaller java - og se så om det hjælper

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt hvis det var Nordea der drillede, så lå de nede en del idag - og ellers - afinstaller java - genstart - geninstaller java - og se så om det hjælper

det er danske bank jeg bruger og der fremkommer bare et "error" hvor jeg skal login.

de andre som f.eks java.com kan jeg slet ikke komme på og det samme med skat.dk

og det gælder alle sider hvor der skal bruges danID.

angående java så har jeg haft afinstalleret og installeret igen men da jeg ikke kan komme på hjemmesiden downloaded jeg fra anden pc og installerede fra nøgle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm - kunne du evt downloade en anden browser og teste - f.eks google chrome - det lyder da mærkeligt du ikke kan komme på deres egen hjemmeside, for det skal jo ikke kræve java at downloade java?

Hvad sker der hvis du åbner kontrolpanelet og åbner jave - får du så java med settings op?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

En anden mulighed kan være fordi at du kører IE i 64 bit og har installeret Java i 32 bit. Det problem har jeg oplevet en del gange efterhånden.

Prøv evt at vælge Start-> alle programmer-> Internet Explorer også gå ind på de sider du skulle bruge java til.

HUSK ikke at vælge Internet Explorer (64 BIT )

Mvh

Thomas

Fra Bramming
Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Wichmann:

Hej Bjarne

En anden mulighed kan være fordi at du kører IE i 64 bit og har installeret Java i 32 bit. Det problem har jeg oplevet en del gange efterhånden.

Prøv evt at vælge Start-> alle programmer-> Internet Explorer også gå ind på de sider du skulle bruge java til.

HUSK ikke at vælge Internet Explorer (64 BIT )

Mvh

Thomas

jeg bruger ie 86 og java 32 og det burde fungere sammen- og jeg har lige afinstalleret begge dele og

geninstalleret med det har ikke hjulpet. Jeg fatter simpel hen ikke hvad der er sket

Javatester siger stadig at den er ok.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Andersen:

jeg bruger ie 86 og java 32 og det burde fungere sammen- og jeg har lige afinstalleret begge dele og

geninstalleret med det har ikke hjulpet. Jeg fatter simpel hen ikke hvad der er sket

Javatester siger stadig at den er ok.

Prøvede du at installere firefox eller google chrome som browser og teste om den så ville?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså i forhold til Danske Bank, så lad vær med at bruge Chrome, af en eller anden grund funger de 2 ikke særlig godt sammen.

Men normalt når jeg skal bruge java ved skat eller lignende, så skal jeg ofte vente et halvt minut eller lignende? Det hjælper ikke?

Fra Bramming
Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Bjarne Andersen:

jeg bruger ie 86 og java 32 og det burde fungere sammen- og jeg har lige afinstalleret begge dele og

geninstalleret med det har ikke hjulpet. Jeg fatter simpel hen ikke hvad der er sket

Javatester siger stadig at den er ok.

Prøvede du at installere firefox eller google chrome som browser og teste om den så ville?

vh

Ja det var ikke løsningen, men jeg kan heller ikke forstå hvis det skulle være problemet. Maskinen har kørt i flere år indtil i sidste uge og så pludselig går det galt. Jeg har en arbejdsstation mere hvor jeg heller ikke kunne komme på netbank men det blev ordnet med at opdatere java, jeg havde dog ikke problemer med at komme på deres hjemmeside- det er det det er mystisk hvad der er sket der gør at jeg bliver afskåret fra at komme på skat og javas hjemmesider. Danske bank kan jeg godt åbne men får bare ikke adgang til loginfelt

 

Fra Sorø
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man har Java installeret på Windows, kan man i Kontrolpanel -> Java, sætte Java op til at vise en konsol (console). Hvis den bliver sat til at blive vist, vil konsolvinduet åbne når en browser benytter Java. I konsolvinduet vil eventuelle fejl være vist.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)