Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp jeg er på bar bund.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har opstartet et lille konsulentfirma, på baggrund af en god ide jeg fik for ca. tre år siden.

Tingene er nu begyndt at eskalere. Samarbejdspartnere og investorer er begyndt at stå i kø for at være med på projektet. Jeg tror jeg har fundet et guld æg!

Projektet ligger inden for oplevelsesøkonomien og selve anlægsudgifterne kan nemt løbe op i et to cifret millionbeløb. Anskaffelsen af midlerne til opstarten ser ikke ud til at være mit største problem pga af de mange interresanter der er kommet på banen, i takt med at jeg har åbnet op for ideen.

Mit problem er, hvordan jeg får skabt en platform til projketet, uden at sætte min families trygge rammer over styr og uden at forære min ide væk til nogle af dem der banker på døren.

Jeg er idemand og ildsjæl, men jeg er ikke den store økonom og jeg har ikke den økonomi der skal til for at køre solo. 

I vrimlen af personer der har vist interresse for projektet, er der dukker en fyr op, der er lige så skør som mig. Han har forstand på økonomi og markedsføring, så han er en stor ressource for mig. Hans engagement har speedet processen en del op, men nu kan jeg mærke at jeg er nødt til, rent juridisk at få lavet en platform hvor min rolle er helt klar. Selve ideen til projektet er min og jeg kunne godt være nervøs for at min nye partner kunne gå hen og få "lidt" for meget ejerskab i forhold til det koncept jeg har skabt.

Jeg skal have skabt en selvejende institution, før at inverstorene kan begynde at lægge penge i projektet. Hvordan kan jeg gøre det uden at miste kontrollen? Jeg har en ide som gerne skulle ligge til grund for mit fremtidige arbejdsliv. En ide som godt kan gå hen og give et fornuftigt afkast, så længe jeg er ti skridt foran evt. konkurrenter. Der er pt. ikke noget konkurrence på feltet, men når jeg starter, vil jeg skabe præsedens for at andre vil gå igang.

Jeg er en ren novice på det felt jeg er ved at bevæge mig ind i og derfor nok også et "let offer". 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:19
Selvejende institutioner er ikke "bare lige", jeg ville starte med at kontakte en dygtig, statsautoriseret revisor, som har erfaring med den slags. Send mig en PM, hvis du vil have en anbefalet.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 08:16
Og måske en advokat, for lige at sikre sig at dine interesser beskyttes i et sådant samarbejde
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)