Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgeskemaundersøgelse om stress

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i gang med et eksamensprojekt i gymnasiet, hvor vi behandler emnet stress. Til vores projekter, har vi udviklet et online spørgeskema i forbindelse med en undersøgelse omkring hvilke grupper, der er specielt udsat for stress. Undersøgelsen kan besvares af alle, selvom man ikke har kendskab til eller erfaring med stress.

Hvis De ønsker at hjælpe os ved at deltage i undersøgelse, kan De besvare spørgeskemaet anonymt. Det tager cirka 5 minutter at besvare spørgeskemaet. Alle data bliver behandlet fortroligt. Spørgeskemaet kan følges via linket herunder:

http://Easy-Web.dk/skema/stress/

På forhånd tak

Christian Jessen & Frederik Nilsson

Erhvervsuddannelsescenter Ringsted

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:32
Udfyldt.

Jeg synes, det er lidt problematisk at udfylde skemaet som selvstændig. Der ligger en lønmodtagervinkel på svarmulighederne - for mig at se.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvordan I vil koble viden om mit TV-forbrug med min eventuelle stress - men det er jo nok beskrevet i jeres problemformulering.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hej Hans.

Tak for svaret. Vi er to med forskellige projekter, der er gået sammen om et fælles spørgeskema, som derudover også eventuelt senere skal bruges som dokumentation i en samfundsfags rapport - så spørgeskemaet har flere ting det skal bruges til, og derfor er det ikke alle spørgsmål der skal kædes sammen. Spørgsmålene omkring TV-forbrug, ligger i at undertegnede er ved at lave en reportage om Stress, og det derfor er interessant at se hvilke muligheder man har, for at kommunikere et budskab ud gennem en reportage. For eksempel hvilken kanal reportagen skal sendes på.

Du har nok ret i at der ligger en lønmodtagervinkel på svarmulighederne; men det hører nok med til, at størstedelen af befolkningen stadig er lønmodtagere. (Ikke at selvstændige ikke kan blive stressede)

I min egen opgave, belyser jeg situationen for en kvinde der er gået ned med stress, som var ansat i en offentlig institution - og reportagen tager mest af alt fat i stress inden for det offentlige. Derfor er det også vigtigt at se det lidt fra en lønmodtagers vinkel

Men det betyder jo ikke at selvstændige ikke kan svare; derimod tror jeg også det er godt for statistikken, at der er lidt adspredelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Nu ved jeg godt at der ikke er så meget debat i dette emne (og overskriften fænger jo ikke lige frem ;)), men jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om nogle af jer Amino''er har problemer med stress? Man kunne jo godt forestille sig, at iværksættere, der netop skal fokusere på deres firma stort set 24/7, kunne være mere udsatte for stress end så mange andre grupper...

Men jeg synes mest de tilfælde jeg har fundet frem til, har været offentligt ansatte og lignende.. Hvad mener i om det? Har i selv haft problemer med stress, eller kender i nogle andre iværksættere som har haft problemer med stress?

(Og ja, man kan godt kalde dette et skjult "bump", men ville nu også gerne have lidt debat igang. ;))

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)