Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der for Telia?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoes!

Ja, hvad sker der for Telia?

D. 1/10 køber jeg 2 stk. Samsung Galaxy S II mobiltelefoner hos den lokale Teliabutik.

Hen over de sidste 4 dage er skærmen på den ene telefon begyndt at blive "sort" i det nederste venstre hjørne og det bliver mere og mere efterhånden.

Jeg tog derfor telefonen med op til Teliabutikken for at klage over den.
Den søde pige i butikken fortæller mig så at jeg skal tage sikkerhedskopi af telefonen, fordi den skal sendes ind til reparation. Fair nok!

Men derudover fortæller hun så at garantien ikke dækker skærmen??? Hvad???
Det skal siges at telefonen næsten ikke er brugt og den er uden synlige skader.
Jeg spørger hvorfor garantien ikke dækker. Telefonen er jo kun 3 uger!

Den mindre søde pige i butikken fortæller mig så at min "ekstra forsikring" vil dække skærmen.
Den forsikring jeg fik med, hvis man tabte telefonen i lokummet eller ved en fejl smed den i opvaskemaskinen.

"OK" tænker og siger jeg så. Og nu melder den, faktisk lidt sure pige, at jeg skal betale forsikringens selvrisiko for at få udbedret en skade, som jeg ikke selv er herrer over.

Betale selvrisiko til Telia???

Kan det være rigtig? Og hvad gør jeg?

Jeg selv regnede da med at garantien på mobilen dækkede en skærmskade, som er kommet af sig selv.

Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 149
Fra  FanGrej.dk Skrevet kl. 19:31

Hej :-)

Min far havde det selv samme problem med sin Samsung Galaxy S II. Men det blev forsaget af, at han tabte den ved et uheld. Jeg kan ikke rigtig forstå, at det er kommet af sig selv. Men hvis du har ret i, at skaden er kommet af sig selv - ja, så er der noget grueligt galt hos Telia. For det burde garantien da dække...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:31

Hvis det ikke er selvforskyldt, så hænger Telia på den! Forsikringen er fin nok, men skal udelukkende bruges hvis man, som du selv skriver, "tabte telefonen i lokummet". Hvis der f.eks. er fugt i telefonen, så kan det dog være selvforskyldt, men det ved de jo først når den er sendt ind.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:33

Det lyder fuldstændigt vanvittigt. Du er som udgangspunkt naturligvis dækket af købeloven og selvsagt skal de reparere telefonen. Enten er forsøger hun at tage r..... på dig, eller så er hun meget uvidende.

Telia plejer at opføre sig rigtigt fint, så prøv at ring til deres kundeservice i stedet.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:38

Den telefon det er galt med blev først pakket ud af kassen sidste tirsdag.
Telefonen har lagt på bordet til opladning og har aldrig været på gulvet eller andet.

Den har måske været brugt i max. 15 timer sammenlagt og hvad jeg ved af, har jeg ingen fugt i mit hus.

Jeg nægter at betale selvrisko, blot fordi det har noget med skærmen at gøre.

Ja, jeg tror faktisk jeg vil prøve deres kundeservice i morgen. Hvis man kan komme igennem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:01

Dommeren:
Telefonen har lagt på bordet til opladning og har aldrig været på gulvet eller andet.

Hvis du er 100% sikker på at din telefon ikke har fået et tryk, er blevet tabt eller har været udsat for anden fysisk overlast (det lyder ikke som en fugtskade), kan du sende den direkte til Telias serviceværksted (Telecare).

De vil så reparere telefonen, på garanti. Men hvis de konstaterer at den har været udsat for fysisk overlast, vil de tage 250 kr (mener jeg) for at returnere telefonen uden rep.

Men de er altså det autoriserede Samsung værksted i Danmark, og her er det trods alt uddannet personale der vurderer telefonen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 20:05

Hvis du ikke selv er skyld i fejlen, så har de bare at rette op på den :) 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:55

jeg havde købt deres særlige forsikring hos Telia og fik dækket at jeg havde tabt min telefon men husk at tegne den

her er ordning og du kan derved selv bedømme om hun har ret http://telia.dk/mobil/mobilaftale/forsikring/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:10

Det lyder meget mystisk det som de har fortalt dig nede i Telia forretningen, hun udtaler sig som om hun er teknikker. Hun kan på ingen måde afgøre om det er en reklamationssag eller en forsikringssag medmindre der er tydelig tegn på skader. Har læst at den er sprit neues :) og det holder jeg mig til.

Hvis skærmen er begyndt at blive sort i hjørnerne er et tegn på en fejl i skærmen og det er derfor Telias pligt at sende den ind til til deres værksted så den kan blive repareret. Ud fra det du skriver er det en typisk reklamationssag, hvor sælgeren i butik på en eller anden måde ikke helt har styr på hvordan fejlretningerne foregår. Det er netop i disse situationer hvor du kan få repareret telefonen gratis.

Nu kommer jeg selv fra TDC butik hvor håndteringen af fejlretningskunder er den samme så derfor ved jeg godt lidt om hvordan det foregår og i hvilke tilfælde man har mulighed for at få sin mobil repareret på reklamationen.

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:21

Ps. eftersom fejlen blev spottet inden for 6 mdr. kan jeg henvise til : http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/bevisbyrde

Formodningsreglen  0-6 måneder

Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en ”formodning” om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede da varen blev leveret til forbrugeren. Denne regel kaldes ”formodningsreglen”. Du skal - som forbruger - derfor ikke bevise andet, end at varen har den fejl eller mangel, som du nu klager over.

Alt andet lige må vi formode at fejlen har været der hele tiden og du alt andet lige skal have lavet telefonen på reklamationen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)