Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkonto - hvem har prøvet

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Nørskov:
Jeg har heller ikke fået klart svar på hvor lang tid, man har til at bruge de 80.000

Jeg formoder, at du spørger om hvornår der senest skal ske etablering.  Etablering skal være sket ved udgangen af det indkomstår, hvor du når folkepensionsalderen.

Fra det øjeblik etablering er sket, skal indskuddene være benyttet inden 9 år efter udløbet af det indkomstår, hvori etablering har fundet sted eller inden udgangen af det andet indkomstår efter det indkomstår, hvori du når pensionsalderen.

Ovenstående fremgår såvidt jeg husker af lovens § 8 til ca. §§ 11-12 stykker, hvis du vil følge op.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18

Ole Nørskov:
Man har ikke lov til at bruge dem, hvis man ikke allerede har brugt dem - hvis I forstår, hvad jeg mener. Man sparer penge op til etablering, men før etableringen har fundet sted kan man ikke bruge opsparingen

Reglerne er nu ikke mere strikse end at hvis du eksempelvis skal starte virksomhed i aps-form og vælger at bruge 80.000 kr. fra din iværksætterkonto - så tages pengene derfra og flytte overpå aps'et konto selv om der i teorien er et tidsgab. Samme princip gælder ved anskffelse af andre aktiver.

Det vigtigste er når du hæver fra din iværksætterkonto er at du opfylder alle kravene, herunder også kravet om aktiv deltagelse.....

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:28

Hej Henrik,

Tusind tak for svar som passer 100 pct. med min egen forståelse af reglerne, men ikke helt med de ting, jeg har fået at vide af SKAT - derfor usikkerheden.

Jeg var nu ikke ude efter forældelsesfristen, men efter fristen for, hvor lang tid der må gå, fra man begynder at bruge penge, til man har brugt 80.000 - husk på, at jeg kommer til at bruge pengene løbende til selskabets udgifter og ikke i én portion.

Har du selv benyttet dig af ordningen?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)