|
Jeg er blevet optaget på Hasseris Gymnasium i Aalborg eftersom jeg regnede med at skulle bo der nogen tid endnu. Men nu ser det ud til at jeg flytter til kbh til næste skoleår. I den forbindelse kunne jeg tænke mig at indhente anbefalinger til udfordrende gymnasiale uddanelser i københavnsområdet. Jeg leder efter en uddannelse der er udfordrende i den forstand at man bliver udfordret på kvaliteten og ikke på kvantiteten. Det er altså en skole med et kreativt og engageret miljø hvor klynken, jantelov og overfladiskhed er så fraværende som muligt. Endvidere ønsker jeg at undgå et miljø hvor man kan få sine årskaraktere på at snakke andre efter munden. I store og grove træk vil jeg undgå at spille min tid. Håber i har nogen gode forslag. |
Udfordrende Uddannelse?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
|
HHX/handelsskole anbefale Niels Brock. Det er et stort gymnasium, med mange elever men også mange muligheder for at vælge en retning, man finder interessant. Som på mange andre handelsskoler kan du vælge en iværksætterlinje, IT-linje osv. Men de tilbyder også f.eks. en kinesisk linje, med fokus på at lære om mulighederne for at gøre forretning og samarbejde med Kina. Jeg ved at man 1-2 gange rejser til Kina. Desuden har de også 'elitelinje' som er for dem med mod på en større udfordring. Jeg har selv gået på Niels Brock's internationale linje (IBB) og var generelt glad for det. De bedste hilsner, Mads Løntoft |
|
Vil dog også kaste bolden HTX op. Jeg valgte i tidernes morgen HTX fordi der skulle lidt mere indhold i studentereksamen, som var relevant for mig i forhold til mine interesser. Uanset om du vælger HTX eller HHX så er jeg sikker på at de to giver noget ekstra i forhold til den traditionelle studentereksamen. mvh Carsten |
|
|
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Bliv gratis medlem