I mandags var jeg til endnu en Liberal Alliance arrangement - med Anders Samuelsen og Simon Emil Ammitzbøl. Der rejste jeg mig op og spurgte: om kan det være en ide - når man nu taler om skatten - ta' den ikke oppe, men nede-fra? Tale ikke kun om sænkning af top-skatten, men også om løft af fradrag - måske op til 7.000 - 8.000 - så man kan ren faktisk overleve, inden man deler med skatte-far. Blot for at gøre det nemmere for iværksættere alle de andre, som lever ikke af de offentlige ydelser. NU vil jeg høre Aminoer - Kan det være en go ide? Eller vil det ikke have den store betydning for de fleste herinde? |
Rørende enig - også udfra det synspunkt, at det ganske enkelt ikke er rimeligt, at man bliver beskattet af indkomst under grænsen for, hvornår man kan "overleve".
Skatten burde tidligst sætte ind når man havde penge nok til at opretholde et rimeligt eksistensniveau, dvs. ved 7-8.000 kroner pr. måned.
Men derudover, burde topskatten selvfølgelig OGSÅ fjernes, så folk kan opleve, at en ekstra indsats belønnes, i stedet for som nu, straffes.