Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes du om blandingen af et ungdoms- og iværksættermagasin?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-04-2007 10:55:34 Forfatter:Brian Frænde - inmende Hej herinde..

Jeg sidder i en gruppe på 4 mand, og er ved at få godt skub i vores Young Enterprise virksomhed, og det går faktsik rigtig godt indtil videre.

Vores idé er som følger, og vi vil gerne høre hvad i synets om den?..
Ideen er, at starte et iværksætter magasin, der ikke udelukkende bygger på det faglige, og for nogle, kedelige stoff. Derfor har vi valgt, både at have indhold som man finder i alm. magasiner som ''Vi Unge'' og lignende, samt iværksætter-relaterede artikler, der skal være med til at motivere og inspirere de unge, samt give dem nogle konkrete værktøjer, til at komme igang med netop deres virksomhed.

Magasinet bliver 100% finansieret af sponsoere og annoncøere, og bliver derfor gratis for de unge. Omdeling finder sted på ungdoms uddannelserne i Trekantsområdet, altså Vejle, Fredericia og Kolding, og vil blive trykt i et oplag af 5.500stk.

Pt. arbejder vi på ét magasin, men bliver det en sucess kommer der da nok et par efterfølgere også :)..

Vi skal til en fremlæggelse på en messe, bruge et par udtalelser fra iværksættere om, hvad de mener et magasin som dette, vil kunne gøre for de unge iværkæsttere i Danmark, og den Danske iværksætterkultur ?.

Håber i kan være behjælpelige.

Fortsat god dag, og iværksætter lyst fra alle 4.

kanon ide......et godt magasin skal jo for at være godt i mine øjne:

1. tilbyde noget stof du ikk får hos andre magasiner

2. være inspirerende læsning.

3. måske også tilbyde andre artikler end iværksætteri, så det ikk bliver for nørdet.

jeg kan måske tilbyde at skrive en artikel for jer, for jeg skriver forbandet godt og underholdende, måske artikel om musik el. sport.

dont worry be happy

flemming

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:04
Hej Brian

Måske kan du bruge denne kommentar fra en bladudigver, som også har været underviser i flere år:

Et blad som skal fremme en iværksættertankegang hos forudsætningsløse unge, har brug for:
1. Stof som motiverer målgruppen til at læse bladet
2. Stof som bearbejder holdninger til iværksætteri
3. Stof som direkte animerer til iværsætteri
Første stofområde kan være musik, fest, det modsatte køn, mode, gadgets, rejser mv. Artiklerne i disse stofområder kan ofte have en iværksættervinkel - f.eks. kan man lægge mobildiskotekejerens vinkel på en festartikel osv.
Andet stofområde vil bestå af succeshistorier fra rollemodeller - altså unge iværksættere, som har gjort det godt.
Tredje stofområde skal nok være korte notitser med henvisning til yderligere oplysninger.

Der skal efter min mening være en leder, der fortæller om bladets formål, og som giver en månedlig vinkel på en konkret iværksætterproblematik.
Derudover skal nogle af annoncerne være iværksættererelaterede.

Ideen er efter min mening glimrende.

Hvis I har brug for tips og trics, er I velkomne til at sende en mail.

mvh Hans

Fra Copenhagen
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:59
Dato: 16-04-2007 16:58:36 Forfatter: Brian Frænde - inmende Johan ->
Hmm, hvordan indholdet i ''Vi Unge'' er, er jeg faktisk ikke selv helt sikker på.. Læser ikke selv bladet, og er heller ikke mig der står for den type indhold..
Og det er da heller ikke ideen at hive magasinet ned på et plat, taveligt og nedladende niveau, slet slet ikke..
Når jeg siger lidt, ''Vi Unge'', mener jeg at vi hiver nolge ting ind som en Mode sektion på et par sider, og nogle andre ting, som er at finde i traditionelle blade.

Her vil jeg netop syndes at det er farligt at bringe en modesektion ind for bare at ramme en bredere målgruppe, da det risikere at blive ganske overfladisk - hermed ikke sagt at det ikke virker til at får fat i folk, og det kan være du allerede har i tankerne hvordan man undgår at gøre det overfladisk. Hvis man skal pifte det hele lidt op og evt. integrere et emne som mode vil jeg mene at man skal kigge på et blad som wired, der skriver mange korte og sjove artikler med et forbavsende stort og interessant indhold. Wired er meget teknik forkuseret hvilket jeres blad selvfølge ikke behøver at være men den lette og sjove stil der stadig formår at være interessant tror jeg med fordel kan rammes. Jeg holder selv wired og mener det har givet mig mange input, nye vinkler og inspiration til mine egne igangværende og måske kommende projekter.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)