Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det bedre betale sig at importere fra Kina til Sverige end til Danmark?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Fra  Ayrot Designs Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg er simpelthen blevet så træt af de lange toldventetider i Danmark. Så jeg tænkte på om det ikke bedre kunne betale sig at importere fra Kina til Sverige, og så videre til Danmark. Er der nogen som har erfaring med import fra ikke-eu land til Sverige, som er villig til at forklare mig reglerne i Sverige?

P.S. Jeg har familie i Sverige, så jeg behøver ikke selv at flytte til Sverige, for at importere vare dertil.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 23:01

abdalla:
Jeg er simpelthen blevet så træt af de lange toldventetider i Danmark

Undskyld men vad er det lige for nogle told ventetider du snakker om?  Er du importørregistreret vil du (din speditør) normalt kunne lave fuldstændig expressfortold og varen er frigivet indenfor nogle få timer. 

Reglerne i Sverige og Danmark er identiske da der er tale om EU regler.

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:23

Hej Abdalla,

Hvis der er ventetider ved tolden, er det 99,9% af tiden din egen skyld eller leverandørs, og så har han måske fået mangelfuld instruktion fra dig.

Nej! Det vil ikke kunne betale sig... hverken toldmæssigt eller på anden måde, og så skal du til at bevæge varen nok en gang = omkostninger.

Prøv at kigge indad på din egen biks først og spørg dig selv om du har sat dig godt nok ind i reglerne.

Prøv at kontakte SKAT hvis du har problemer, de kender reglerne ganske udemærket, og de er ikke til for at genere dig, de er til for at hjælpe.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)