Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har lavet et pc spil, nu skal det sælges.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Som overskriften siger så har jeg snart lagt sidste hånd på udviklingen af et pc spil, men nu skal spillet også sælges så jeg kan få nogle af de dyre udviklingskroner hjem igen.

Jeg regnede med at starte i Danmark og sælge det i forskellige butikker, og så videre til Tyskland.

Og her kommer spørgsmålet:

Hvordan?!?

Hvor reklamere man for spil? Er det nok at gøre det på forskellige websites? eller skal der noget mere til?

Hvordan får man spillet i butikkerne? ringer jeg bare til eb games og siger jeg har verdens bedste spil?

Er der nogen der kan komme med gode forslag til markedsføring af mit nye super spil?

Hjemmesiden kommer op så hurtigt som muligt. Den skal bare have den sidste finish

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:19
Kan man downloade en demoudgave?
Har du sendt udgaver til spilanmeldere på diverse aviser?
Har du overvejet reklamer i diverse computerblade, på computerspillesider og hvad der nu elelrs findes der henvender sig til din målgruppe?
De helt "store" spil har også prime-time reklamer på tv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:49
Inden du markedsfører det, SKAL du have et mitspil.com domæne, gerne med mulighed for at man kan købe spillet med kreditkort. og nyhedsbrevstilmelding. Spilanmeldere m.m. vil så kunne skrive et kort link til denne side. Det vil også give dig mere vægt når du skal forhandle med EB Games m.fl.
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 09:59
Man kan ikke noget endnu, det er netop derfor jeg skrev herinde, fordi der er altid gode råd at hente, så nu bliver alle ideerne taget op til overvejelse. skal man reklamere før man får spillet i butikkerne? så kan kunderne jo ikke købe spillet, men så er spillet heller ikke kendt, og så gider butikkerne nok heller ikke købe det?
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 10:53
Hej..
Lyder rigtig spændende med dit spil. Er der slet ikke nogle screendumps eller ligende man kan se fra spillet..??

Vedr. markedsføring vil jeg nok anbefale dig at tage fat i de forskellige gamesites der er.. Gamereactor, boomtown osv.. få lavet en demo, trailers, screendumps osv. Herudover vil pressemedelser være en god ide.. hvor du beskriver hvad der gør dit spil unikt osv. Og så skal du selvfølgelig have en fed gamesites osv. Selve reklamedelen vil jeg overlade til forhandlerne med mindre du selv vil sælge spillet, eller selv stå for promotion og lancering..

Hvordan og hvorledes afhænger alt sammen af hvad det er for et spil. Børne, lære. action eller andet...

Held og lykke../Mange hilsner: Thomas

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 11:17
Jeg lægger et link op lige så snart vi får vores side gjort færdig, så skal i nok få lov at se spillet.

Jeg havde håbet på selv at sælge spillet til butikker, og derved skal jeg vel også selv stå for reklameringen.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:56
Hej Lyskjær

Hvad er det for et type spil?

Vil mene at det under alle omstændigheder er godt for dit produkt, hvis du for lavet noget markedsføring, et produkt der er synligt i markedet er også mere værd for spilforhandlere. De nye spil fra f.eks. EA Games er jo efterspurgte, og dermed skal de have dem på hylden. Hvis du for nogle gode anmeldelser i land på dine spil og hyper det lidt i miljøet, vil jeg mene det er lettere at kome ind hos forhandlerne.

Du skal nok også have lidt materaile med til butikkerne, de kan stille op som reklame. Vi kender vel alle de store papfigurer, plakater osv.

Men lig ud med anmeldelserne, disse blade vil hellere end gerne have stof til deres sider, alt efter hvem spillet henvender sig til,  tester både FHM, M!, flere gratis blade også spil...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)