Hej, Jeg har et spørgsmål, hvis jeg har oprettet et firma der hedder x og der er en som har et domæne navn som hedder præcis det samme som mit firma, kan man så godt gøre krav på domænet da det eksisterende domæne navn/indhold ikke er et firma? Hilsen Per |
Der er mange detaljer, der mangler før jeg kan give et kvalificeret svar, men som udgangspunkt hedder det du ønsker at gøre Reverse Domain Hijacking, og det er ikke noget der er velanset.
Så uden at kende til yderligere detaljer bliver svaret, nej du kan ikke stjæle et eksisterende domæne fra en person, bare fordi domænet ikke bliver anvendt kommercielt.
Hvis du ønsker et mere seriøst svar, må du komme med flere oplysninger. Såsom minimum hvilken endelse, der er tale om? Det kommer måske som en overraskelse, men forskellige lande har forskellige regler og internationale domæner har andre regler.
Jeg vil ikke ønske dig held og lykke, da jeg ser det som dybt umoralsk at man prøver på at stjæle et domæne fra en anden person, bare fordi man føler at ens virksomhed vil have større anvendelsesværdi, end den anden persons anvendelse af domænet.
Hvis det var således, at virksomheder havde mere ret til et domæne, bare fordi de havde større resourcer, ville alle .dk-domæner tilhøre AP Møller.