Havde du forventet andet? Du skriver at du intet har at lave. Havde du haft bare den mindste smule selvdisciplin havde du straks kastet dig over noget arbejde som kan fremme min forretning... ![]()
Det er meget sjældent at jeg tænker over, om jeg sender en mail i weekenden og hvad folk må tænke om det. Vores kunder og leverandører ved godt at vi et nystartede iværksættere og mange af dem er det også selv. Jeg skammer mig bestemt ikke over at arbejde i weekenderne og tænker bestemt ikke selv ondt om hverken kunder eller leverandører som gør det samme. Jeg har flere gange oplevet at bl.a. vores advokater (som er et mellemstort firma) også sender mails til os i weekenden eller andre helligdage; det generer mig ikke det mindste, faktisk tvært imod. Selvfølgelig er der mails jeg ikke gider besvare i weekenden, hvis det fx er et tilbud jeg skal afgive og hvor jeg ved at det vil tage mig noget tid at formulere det eller andre mails som sagtens kan vente til mandag - nogle gange vil man gerne bare holde weekenden nogenlunde arbejdsfri (utopisk lille drøm jeg har ) |
Hvad laver du nu?
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
Men jo.. Lidt afhængig af mailens karakter, så lader jeg også ind imellem weekenden og helligdagen undskylde for min "lange" svartid. Der er bare NOGLE tilbud, som det ikke er sjovt at bruge tid på i en weekend. Eksempelvis dem, hvor folk har skrevet meget usammenhængende om noget meget uigennemskueligt - og hvor jeg kan se at det nok ender med en meget lille ordre og et kæmpe arbejde med at finde ud af, hvad kunden ønsker. Til gengæld har jeg sjældent tid til at besvare mails indenfor normal arbejdstid - for der arbejder jeg nemlig :-P Det sker kun sjældent at jeg får tid til at besvare mails ml. 9 og 17. Så ofte kommer alle mine svar efter kl. 17 - og jeg tænker engang imellem over, hvad modtagerne tænker, når de nu modtager svar fra firmaet efter normal arbejdstid. Men nu er jeg på vej i seng.. Glæder mig til at læse i morgen, hvor mange der har reageret på tråden her :-) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
|
Her er lidt som skulle kunne hjælpe dem som er længe oppe! ![]() |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Årh, du skal da ikke klage.. Du har ikke en matamatiklære stående foran dig ved en tavle, og plabre løs om funktioner.. Haha.. Eller.. så er vi jo nogle der har liiidt svært ved at tage det seriøst/sjovt.. Så hmm, sidder og arbejder lidt istedet :/ .. Men årh man misunder folk der er færdige med skolen ! :p .. |
...jeg blev aldrig færdig med skolen (well eller Cand.merc..) |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
|
Men sku meget sjovt alligevel.. |
håhå.. Jeg har laaangt bare til at starte på Cand.merc :p .. kan du sige 2år tilbage på HHX ?.. Hmm.. |
Bliv gratis medlem

)