Jeg skal starte online virksomhed op, som det første år er med røde tal. Jeg er p.t. på dagpenge og er afhængig af at mine i forvejen strappe privatøkonomi ikke bliver påvirket da jeg er enlig forsøger. Jeg kan starte det op som hoppyvirksomhed (personligejet) og få supplerende dagpenge eller kører det ved siden af et fuldtidsjob, hvis jeg får sådan et. Men kan se fidusen ved at etablere et holdingselvskab og et aps (har kapital til det), men mister jeg så min dagpengeret? Er hoppyvirksomhed kun personligejet? Jeg har flere interesserede investorer (både privat og buseness angel) og er i tvivl om hvorvidt det er en fordel for mig eller ej at have en eller flere med. Men hvis de skal købe andele, så skal det vel være en ApS ikke? Kan man drive et personligejet hoppyvirksomhed med en invester (sleepingpartner) på supplerende dagpenge? På forhånd tak! Jeg er meget forvirret over alle de skatteregler og regler med invester inde i billedet. hellemuzz |
Der er skrevet en del om det emne de sidste dage.... prøv at bruge søge funktionen.... i højre hjørne....
Eller ved din A-kasse alt om det, eller bør kunne undersøge det for dig...
/