Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg tilbyde ekstra services?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Som nogen af jer måske ved så har jeg et firma, der har speialiseret sig i at producere interaktive virtuelle rundture, hvor den besøgende selv kan gå på opdagelse i en restaurant, på et hotel, i en forretning, div. attraktioner etc. Dem der ikke kender mig - men som gerne vil hjælpe - kan se mere på min hjemmeside http://www.wideeyes.dk eller evt. http://www.herthadalen.dk/visuel_rundtur.html

Indtil nu har fremgangsmåden altid været at jeg leverer alle filer og nødvendige koder til kunden, så de selv kan uploade den interaktive rundtur. Derved har de selv kontrol over filerne, og de får rundturen ud på deres eget domæne.

Jeg overvejer dog at begynde at hoste rundturene selv, så det eneste der kræves af kunden er at de skal indsætte et link på deres hjemmeside.

Den primære årsag er at jeg derved vil kunne tilbyde nogle ekstra services der medfører et mere avanceret produkt - der gerne skulle være med til at øge værdien i produktet for kunden. Nogle af fordelene er:

- Jeg kan tilbyde mere avanceret løsninger, og hvis jeg hoster rundturene vil det bl.a. betyde at jeg kan tilbyde følgende:

- En infoside der kort forklarer gæsten hvad det er han/ hun skal se, og hvordan man navigerer og bruger rundturen

- Pop up detector.

- Centrering af rundturen i midten af skærmen (pt åbner de i øverste venstre hjørne) Det visuelle indtryk øges når rundturen popper op i midten af skærmen.

- Statistik - Jeg vil kunne tilbyde en månedlig statestik over antallet af visninger af rundturene. Det vil være med til at dokumentere værdien af mine produkter overfor kunden.

Jeg føler at jeg vil kunne give mine kunder et bedre produkt ved selv at hoste turene så de bare skal indsætte et link. MEN!! indtil nu har det været et rigtigt godt salgsargument at sige til kunden at de selv får alle filerne og nødvendige koder. Det gør produktet mere håndgribeligt og de bedre relatere sig til det.

Jeg vil meget gerne have jeres respons på min ide om hosting af de interaktive rundture. Hvad ville I foretrække?? Og ville det være rimeligt med et gebyr på fx. 250,- om året for denne ekstra service??

Jeg glæder mig til at høre fra Jer 

Hilsen morten  

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:17
Det kan vel aldrig være til skade at tilbyde begge løsningsmodeller. Jeg ville personligt foretrække det højere service niveau og andre har det jo garanteret anderledes.

Peder

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:12
Hej Peder

Ja du har ret. Alt behøver jo ikke at være sort & hvidt  Mit dilemma er nok hvorvidt jeg vil miste potentielle kunder  ved at hoste rundturene - selvom det vil give en udvidet service. Jeg markedsfører og sælger mine produkter på at de er af bedre kvalitet end konkurrenterne, og at kunden får en bedre service af mig. Jeg bruger også mange ressourcer på at udvikle produktet for at finde løsninger der skaber større værdi for kunden. Hmmm en læsning kunne vel være at kunden også selv får en kopi af selve rundturen som back up.

Jeg hører gerne andres argumenter for og imod mine ideer. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:33
Hej

Jeg kan ikke se hvorledes du skulle kunne miste kunder på at tilbyde begge løsninger.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 21:12
Jeg har lige et par kommentarer/forslag til dit produkt.

Kunne man ikke ændre den der "tryk og træk"-funktion, så man "hiver" sig rundt i lokalet - lidt som i Adobe PDF Reader på Windows (mener jeg i hvert fald) - jeg har i hvert fald lidt svært ved at navigere rundt, som den fungerer nu.

Og i stedet for at have en "info-side", hvor der står hvordan man bruger siden. Kunne man så ikke evt. forestille sig en præsentation hvor ejeren/indehaveren eller en anden person blev filmet mens han/hun sagde "velkommen til ... du kan navigere ved ..."?

Bare et par umiddelbare tanker :)

www.nfdesign.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:39
Dato: 14-04-2007 20:32:38 Forfatter: Jesper Jørgensen
Hej

Jeg kan ikke se hvorledes du skulle kunne miste kunder på at tilbyde begge løsninger.

Hej Jesper

Ja selvfølgelig kan jeg tilbyde begge løsninger. Men tanken var nu kun at tilbyde den udvidet løsning. Som jeg nævnte tidligere så prøver jeg hele tiden at udvikle mit produkt og tilbyde den bedste løsning. Jeg vil helst ikke gå på kompromis med kvaliteten. og hvis der er en bred enighed i værdien i mit forslag så vil det være den eneste løsning der bliver tilbudt. Men måske er det en fejl fra min side at tænke sådan. Det er jo derfor jeg meget gerne vil have jeres respons herinde

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:47
Dato: 14-04-2007 21:11:51 Forfatter: ITechnic Jeg har lige et par kommentarer/forslag til dit produkt.

Kunne man ikke ændre den der ''tryk og træk''-funktion, så man ''hiver'' sig rundt i lokalet - lidt som i Adobe PDF Reader på Windows (mener jeg i hvert fald) - jeg har i hvert fald lidt svært ved at navigere rundt, som den fungerer nu.

Og i stedet for at have en ''info-side'', hvor der står hvordan man bruger siden. Kunne man så ikke evt. forestille sig en præsentation hvor ejeren/indehaveren eller en anden person blev filmet mens han/hun sagde ''velkommen til ... du kan navigere ved ...''?

Bare et par umiddelbare tanker :)

Kan du ikke være sød at prøve at forklare hvad du mener igen med navigationen?? Der er 2 måder man kan bevæge sig rundt. Der er et kontrolpanel, og så er der mulighed for at holde venstre museknap inde og dreje rundt eller se op og ned.

Og jo man kan da sagtens lave en side med en præsentation hvor ejeren bliver filmet og fortæller om rundturen. Ulempe: Det vil ikke være økonomisk forsvarligt i forhold til prisen for selve rundturen. Men tak for ideen )

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 13:38
Kan da gøre et forsøg :)

Når jeg trykker musen ned, og har bevæget musen f.eks. op ad, så bliver billedet ved med at snurre rundt (og det går nogle gang ret hurtigt). I stedet kunne det evt. fungere, sådan at jeg trak i billedet - forestil dig, at du sidder med et fysisk billede, og trækker ned ad. Så føler jeg i hvert fald, at jeg har mere kontrol over det.

Forstår du? :)

www.nfdesign.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:14
Dato: 15-04-2007 13:37:36 Forfatter: ITechnic Kan da gøre et forsøg :)

Når jeg trykker musen ned, og har bevæget musen f.eks. op ad, så bliver billedet ved med at snurre rundt (og det går nogle gang ret hurtigt). I stedet kunne det evt. fungere, sådan at jeg trak i billedet - forestil dig, at du sidder med et fysisk billede, og trækker ned ad. Så føler jeg i hvert fald, at jeg har mere kontrol over det.

Forstår du? :)

Ja jeg tror jeg ved hvad du mener. Men det er ikke noget jeg skal kan kontrollere. Jeg laver ikke den software der ligger bag, jeg får bare det bedste ud af det. Jeg har faktisk aldrig fået sådan en kommentar før, men tak, jeg har sendt den videre til udviklerene, for når du oplever problemer så gør andre det også!

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 15:30
Hej Morten.

Helt klart skal du da tilbyde en hostet løsning.

Mange virksomheder benytter sig af forskellige CMS-udbydere/webshopudbydere og er underlagt lidt de begrænsninger, som nu engang kan være ved sådanne løsninger. ( ikke et ond ord om det).

Men det betyder også, at de måske ikke har samme adgang til at kontrollere ting såsom at uploade filerne selv eller på anden måde administrere løsningen.

Jeg vil helt klart mene, at det vil være interessant, hvis jeg i stedet for at skulle bøvle med uploading og afvikling, blot kunne linke til en customized webside til mit firma, hvor denne rundtur kunne afvikles.

Men som andre også tilføjer. Hav begge løsninger tilrådighed.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)