|
Gennemsnits alderen er 43 år. Så det er længe siden de fleste af dem har fået lørdagsslik. Over 50% af dem har en videregående uddannelse inkl 2 phd'er. Det er vel en mere uddannet skare end på amino. Med afkaldet på millionærskat og lovning om skattelettelser på arbejde, tror jeg de fleste blå folk herinde, kan ånde lettet op. De har fået det aller bedste de kunne håbe på, omstændighederne taget i betragtning. Samtidig får vi en regering med et sjældent fokus på klimaet og miljøet, og det er sjovt nok der vi kommer fra. Jeg har mange venner på facebook der sender eder og forbandelser ud over deres væg, men det er fordi de er alergiske over for rød blok. Det er det man kalder snæversynethed, istedet for reelt at se på hvad der sker. Det er lige før at regeringen er mere blå en blå blok. Så ro på, det skal nok gå. |
Majbritt Jacobsen:Bjarne Ravn:Problemet er, at vi har 2 mio på statslig indkomst, der også sætter deres kryds ud for dem, de mener tilgodeser deres behov bedst.Det synes jeg faktisk er noget generaliserende. Personligt sætter jeg mit kryds efter min ideologiske overbevisning og efter, hvad jeg tror vil være bedste for Danmark - ikke efter hvad der vil give mig flest kroner i pungen nu og her.
Jeg er næppe den eneste, der har det sådan.
Jeg tror faktisk heller ikke på tesen om, at folk på overførselsindkomst i højere grad stemmer på kandidater uden erhvervserfaring.
Det er rigtigt, at vi har mange arbejdsløse lige nu - men jeg tror ikke de stemmer udfra den status. Jeg tror faktisk de fleste gerne vil have et job igen, og derfor stemmer ud fra det.
Stort set alle dem i min omgangskreds som stemmer rødt, har indrømmet at de gør det enten fordi at det kommer til gavn for dem selv, fordi de mener at det ikke kan passe at dem som har en stor indtægt ikke skal betale noget mere i skat eller fordi at de ikke gider sætte sig ind i politik og derfor stemmer det samme som deres forældre.
Bliv gratis medlem