Hej folkens derude :) jeg er ved at starte mit eget rengøringfirma op. og ih så spændene det er at skal være selstændig. Jeg ved der mange af jer derude der har meget mere erfaring og viden omkring det end mig. så del gerne ud :) på forhånd tak |
Hej iværksætter
Tillykke med dit valg om at blive selvstændig. Det er - som du skriver - spændende. Men det er også hårdt arbejde. Mine råd til dig er ganske simple. Når man driver selvstændig virksomhed kommer man langt, hvis man følger nogle simple spilleregler:
1) Overhold aftaler med kunder. Det gælder både priser - kvaliteten - tidspunkter m.m.
2) Overhold aftaler med leverandører. Det betyder betal til tiden - kræv ikke uberettigede nedslag i prisen - kontrollere alle dine leveringer og fakturaer.
3) Arbejd hårdt og sik ikke ja til mere end du kan klare.
4) Hold styr på papirarbejdet. Magter du det ikke selv, så lej en bogholder. Det betaler sig i den sidste ende.
5) Vær opmærksom. Det vil sige, at du skal holde øjne og ører åbne. Alt hvad du hører kan du bruge possitivt.
6) Pas på ikke at blive bondefanget. Du er nystartet og derfor et eftertragtet mål blandt alle sælgere. Det gælder både annoncer - materialer til din virksomhed - abonnementer på aviser og blade - biler osv osv.
Så i bund og grund drejer det sig vel om, at du hele tiden har din sunde fornuft med dig.
Held og lykke
mvh
Allan