Hej Amino''er Vi er ved at udarbejde en reklamekampagne mod racisme. Vi mangler idéer til hvordan kampagnen kan sætte gang i tankerne hos folk, så vi vil høre om I havde nogle forslag til hvordan kampagnen skal tage sig ud. I må gerne tænke bredt.. plakater, radiospot, Internet etc. På forhånd tak for hjælpen. |
Racisme kampagne
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
hvad med at køre en joke med "sort rengøring"......? dvs ikk økonomisk sort rengøring, men mørke/sorte mennesker der er er rengøringsfolk hos et firma der kalder sig "sort rengøring". Deres motto ku være : "Godt nok er vi sorte, men vi arbejder hvidt....." Jeg ved ikke om du kan bruge den ide, jeg synes selv den er sjov.... ![]() mvh flemming |
Hov, en skam man ikke kan rette overskriften :-) God idé.. Vi synes også den var ret morsom, og den vil være interessant at arbejde videre med. Vi håber på flere idéer fra jer :-) |
|
Du kan gaa efter shock kampagnen hvor det viser resultatet af racism. Eller den anden route der viser at vi ikke er saa forskellige Benetton lavede en kampagne med rigtige hjerter med skriften hvid, sort etc. Der viser at vi alle er det samme, har det samme bankende hjerte osv osv. http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://press.benettongroup.com/ben_en/images/stock/camp96_hearts.jpg&imgrefurl=http://press.benettongroup.com/ben_en/releases/1996-03-21/&h=148&w=210&sz=14&hl=en&start=2&um=1&tbnid=o40syein_sGaIM:&tbnh=75&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Danti%2Bracism%2Bcampaign%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN Maaske proove at vise den positive side af et multi-kulturelt land. Vise forstaaelse for andre osv Men saadan som verden er i oojeblikket skal man lige passe paa. Man kan nok ikke vaelge at goor det med forskellige kulturer men mere med forskellige hud farver. |
Jeg har lavet butiksfacade for et iransk pizzaria i mit lokalområde. På vinduet står der "Spise her mæ'' hjæm?" I starten var indehaveren meget utryg ved det nye budskab, men det viste sig, at folk kom grinende ind ad døren og gav ham et skulderklap for at skille sig ud fra mængden. Konkret handler det altså om at være "remarkable"... Vise noget, som får folk til at stoppe op og lytte. Leg lidt med det "farlige", eksempelvis "Perkerpatruljen". Men hold stien helt ren, derudover. Vi skal ikke risikere at trampe på folks følelser - blot gøre dem opmærksomme på at disse følelser eksisterer og er op til debat! Find nogle frække citater - udtalt af folk som kampagnen handler om. Lad dem blæse rundt på busser og billboards. Og back det hele op med en hjemmeside med facts og fordomme. Endnu et "farligt" forslag: Overskrift: "Rigtige danskere..." Tagline: "...ser fordel i forskelligheder!" Overskrift: "Indvandrere ud af Danmark!" Tagline: "...men lad deres ressourcer blive her" Overskrift: "Mennesker er forskellige..." Tagline: "...men danskere er ens?" Tag, hvad du kan bruge og smid resten væk. Jeg understreger at dette indlæg er skrevet i bedste mening - blot lige for at sikre eventuelle injurier etc. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej Peter. Stor respekt for at ville adskille sig fra mængden og bruge velovervejet humor markedsføringsmæssigt. ![]() I Københavnstrup har jeg også set skilte med følgende tekster : " Spise her eller drikke hjemme" og "pose koster gratis" Kun lutter smil og glade kunder. Bare ikke det går for meget " Stegt killing med pommes" i markedsføringen. Fortsat god dag og held og lykke med kampagnen. MVH. |
Hej Keenni.. Noget meget effektivt du skal huske er baggrunds lyden (Musikken) det får folk til at huske! Tænk bare på nykredit´s tema melodi (Med klaveret) Eller jydsk sengetøjs lager. (manden der fløjter) Lyden går ind i underbevidstheden og bliver der, hvis det er en rigtig ørehænger! Jeg kan hjælpe dig med lyden / musikken til kampagnen |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)