Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg til kommuner

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg har længe gået og funderet over hvordan man kommer ind på livet af kommunerne.

Er der nogen der har succesoplevelser med opsøgende salg til kommuner?

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 02:32
Dato: 13-04-2007 02:01:13 Forfatter:svendsen-interceptor
Hej,

jeg har længe gået og funderet over hvordan man kommer ind på livet af kommunerne.

Er der nogen der har succesoplevelser med opsøgende salg til kommuner?

Hej Svendsen,

Vi har da ganske gode erfaringer med at skabe de for os rigtige kontakter i  kommunerne - men prøv at beskrive dit problem lidt mere detaljeret.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 10:09
Hej Lars,

Jeg har et produkt der også henvender sig udsmykning af offentlige gader og stræder og for den sags skyld indendørs i offentlige bygninger.

Er det bare at tage fat i teknisk forvaltning i den enkelte kommune, eller?

Jeg har set på SKI (Statens og kommunernes indkøbssammenslutning). Men det er vist kun for mastodonterne.

Spørgsmålet er hvad den mest gængse tilgang er til at forsøge at finde ud af om ens produkt kan vinde gehør hos indkøberne i kommunerne? Gennem hvilken kanal har man størst sandsynlighed for at trænge igennem til de respektive personer i kommunerne? 

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:55
Hej Rene

Jeg tror at det første du skal overveje er hvilke fordele der er ved dine produkter, hvilke "problemmer" løser dine produkter både for den offentlige instans du skal sælge til men sandelig også hvilke personer vil "vinde" noget ved at købe dine produkter

Udfra dette vil du nemmere kunne identificere hvem du skal kontakte i de enkelte kommuner, du vil også virke mere sikker når du ringer op og spørger efter dem der er ansvarlige

Med hensyn til SKI er det ikke min erfaring at de kun handler med store, deres eksistens baserer sig på at de kan finde gode løsninger til en fornuftig penge at tilbyde deres kunder, så de er altid villige til en dialog, vel at mærke hvis man ved hvad man sælger, endvidere er det min personlige oplevelse at det er søde og rare mennesker der gerne hjælper.

En anden model er at kigge på om dine produkter kan "samarbejde" med for eks leverandører der er store hos det offentlige, dvs find en partner der har fodfæste indenfor det kundeområde som vil have gavn og glæde af at "sælge" dine produkter med

Det spørgsmål du skal stille på dine kunders/potentielle kunders vegne er "hvad opnår jeg/kommunen ved at købe dette produkt ?" det kan anbefales at læse en bog der hedder Customer Centric selling.

Er du i tvivl så partner op med en Salgscoach, og helst en der har prøvet at sælge især til det offentlige selv :-)

Håber du kan bruge dette

mvh og held og lykke

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 17:38
Hej Klys,

tak for svar. Jeg er på næsten bar bund så alt feed-back har værdi.

God weekend

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:10
Dato: 13-04-2007 10:09:18 Forfatter: svendsen-interceptor

Jeg har set på SKI (Statens og kommunernes indkøbssammenslutning). Men det er vist kun for mastodonterne.

Uden iøvrigt at kende SKI (og har heller ikke googlet dem) vil jeg spørge om ikke SKI lidt er i sammen kategori som flere andre "sammenslutninger", hvor man betaler en større sum penge for at være koblet på en indkøbssammenslutning som ANGIVELIGT bruges af (i dette tilfælde) Stat og kommune, men hvor virkeligheden er en helt anden....

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 12:24
Hej Lars 

SKI er en organisation der hjælper det offentlige med at lave indkøbsaftaler, det koster ikke et gebyr at sælge sine produkter via SKI aftaler, dvs man skal ikke betale noget up front til gengæld får man kun lov til at være på SKI aftalen efter en udbudsrunde hvor det typisk er de leverandører der har de billigste produkter men også har de bedste vilkår, derudover afregnes der en procentssats til SKI efter en given skabelon

Derfor det er ikke kun til Mastedonter, det ville ikke være i SKI''s interesse ej heller det offentlige, men det er klart det er de store der reklameres med for de trækker deres kunder til.

Årsagen til at små firmaer ikke er så representeret er at de føler sig "skræmt" af hele det apperat som der sættes iværk

Personligt ville jeg hoppe ud i at tage en dialog med dem på de forskellige produkter alternativt find en partner der er vant til den slags og betal jer fra det MEN afhold jer for guds skyld ikke fra at byde via dem

held og lykke

mvh

Klaus

Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 12:35
Hej Rene

Jeg sad lige og kiggede på jeres hjemmeside..... den skal nok udbygges for at kunne leve op til nogle krav, gøres en smule mere kundevenlig og invitere til forspørgelser etc etc, hvordan er efter min mening meget op til holdninger

Jeg sad og tænkte at var det mig ville jeg benytte mig af at I deltager på Ledreborg og på basis af dette ville jeg tage kontakt til de omkring liggende kommuner og invitere dem derud til jeres stand, tilbyd evt gratis adgang, som udstiller plejer man at få adgang til et vist antal fribilletter ? jeg tror også at jeg ville kigge på at lave en annonce i det offentliges faglitteratur.

Ledreborg er en god mulighed for at profilere virksomheden

HUSK på udstillingen at være opmærksom på at ALT for mange udstillere bruger for megen krudt på at tale internt og ikke initere en dialog med potentielle kunder, ha øjnene med jer og vær ikke bange for at tage en snak med de mennesker der går forbi, jeg har ofte fået utroligt mange gode kontakter fordi jeg altid har haft den opfattelse at jeg er der for at sælge og ikke hyggesnakke med kolleger, ud og "rør" ved folk med et venligt og imødekommende smil, vær autentisk, ægte og ærlig, respekter at ikke alle vil tale og sige tak og ønsk dem en god dag, det er utroligt hvor langt man kan komme med et ægte smil og en venlig tone

HELD OG LYKKE

mvh

Klaus

Kontakt mig endelig hvis du har brug for lidt sparring

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 17:50
Hej Klaus,

tak for feed-back.

Det er nogle gode forslag du har.

Når du siger "Offentlige Faglitteratur" kender du så navnene på sådanne?

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 16:25
Hej,

Jeg har prøvet det offentlige på 2 områder IT-Software og noget så ordinært som biler ;o)

Det er bare, at gribe knoglen og ringe til teknisk afdeling. Sørg for, at have gjort klar hvad alle fordelene er ved jeres produkter og så samtidig ha'' gjort dig nogle rigtig gode overvejelser om hvad du vil have ud af samtalen. Du skal naturligvis have afdækket deres behov og høre hvad de gør idag - med hensyn til, at invitere til Ledreborg skal du overveje det meget kraftigt da der kan være rigtig mange mennesker og du har så måske ikke tid til at tale med folkene fra kommunen nå de ankommer.

Det er det offentlige, de har god tid og plejer at være venligt til at fortælle hvad de gør idag og hvor de er på vej hen. Meeennnnn deres beslutningsproces kan være meget lang, og det skal i overveje grundigt om i har tid til.

Selve opkaldet til kommunen, har du ikke nogen erfaring så find en ven eller bekendt der kender lidt til det og ta'' et par timer med ham hvor i træner de grundlæggende elementer omkring canvas på telefonen.

God Jagt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)