Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Gateway

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse: Hvilket præcis er grunden til at langt de fleste professionelle inden for hosting branchen er enige om at "fri trafik" er noget marketings hype og i langt de fleste tilfælde er direkte svindel.

Lad os få noget åbenhed, sæt nogle grænser og fortæl folk hvad de betaler for. Ville du acceptere at en benzin tank puttede "noget benzin" i din tank uden at sige hvor meget det var? Jeg ville ihvertfald ikke :)

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:02
Mikkel - nu er det jo ikke det denne tråd handler om, så lad os stoppe den her. Vi kan fint debaterer hosting i en anden tråd, hvis du ønsker det

Et kort svar på dit spørgsmål, er dog på sin plads.

Jeg er skam stor tilhænger af mere åbenhed på markedet. Begrebet "fri trafik" er ikke en særlig gennemskuelig størrelse. Problemet er dog, at vi sælger webhoteller til 9 kroner i måneden og derfor henvender os primært til private og mindre virksomheder. Dette placerer os i konkurrence med andre udbydere som one.com, surftown.com og cliche som alle tilbyder et på overfladen nogenlunde identisk produkter - alle med "fri trafik". Hvis vi som de eneste melder ud hvor meget trafik en bruger må have, så vil vi ikke få nogle kunder, da kunden vil søge hen hvor han kan få "fri trafik".

Vi vil gerne melde trafik begrænsning ud, for jeg ved, at vi tillader mere trafik, men jeg tror ikke kunden vil kunne gennemskue dette.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:23
jeg indskyder også lige en kort bemærkning omkring fri trafik.....

Begrebet opstod på et tidligt tidspunkt af internettet udbredelse, hvor trafik var en meget bekostelig affære,
og hvor der typisk blev afregnet efter et forbrug.
Det var ikke ualmindeligt at man havde inkluderet 100mb trafik i sit abbonnement, og alt derudover blev
bonnet til skyhøje priser - eller webhotellet blev lukket ned indtil næste måned, hvor man så igen startede en ny periode.
Altså et direkte forbrugsafregnet webhotel.
Som en del Adulthost''s stadig kører med, da de pr tradition stadig generer voldsomme trafikmængder.

En hjemmeside til normalt brug, dvs. uden fildownloads, eller store billeder, eller lignende, vil aldrig

genere meget trafik- og vil derfor sagtens kunne tilbydes fri trafik (med udgangspunkt i at ovenstående forbud overholdes)

Store forums med store mængder db-opslag, vil istedet belaste serverens processor.
Hvilket man også forsøger at tage højde for i de fleste handelsbetingelser på webhoteller.

Jeg håber folk så er blevet lidt klogere omkring begrebet "fri trafik"

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:25
Iøvrigt slår jeg da gerne på tromme for et bedre og mere rammende udtryk....
Jeg har bare ikke pt. nogle gode forslag, men jeg har da set indtil flere tekstforfattere herinde.
Så kom med nogle bud.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:34
Dato: 16-04-2007 11:25:00 Forfatter: cpufan Iøvrigt slår jeg da gerne på tromme for et bedre og mere rammende udtryk....
Jeg har bare ikke pt. nogle gode forslag, men jeg har da set indtil flere tekstforfattere herinde.
Så kom med nogle bud.

Jamen hvor svært er det?

"Trafikgrænse max xx GB pr måned. Kunden får en daglig mail med nuværende grænse." osv....

Man kan jo sagtens give et eksempel på hvor meget trafik ens side kan trække.... overvejer da at lave en side til mine kunder hvor de kan beregne en forventet trafikmængde...

Hvorfor opfinde et udtryk der alligevel er godt? Ja.. måske mister man nogle kunder, men jeg har IKKE haft problemer med at skrive "trafikgrænse" i mine betingelser.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)