Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Svindlerne" Internet registret

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Nu da alt det her et oppe mht. k2m og i det hele taget annonce-svindlere, vil jeg høre om der er nogle som kender

til "Internet Registret"...?

Jeg blev i januar registreret som virksomhed - og siden har der selvfølgelig være blandet henvendelser fra forskellige annoncører, heriblandt Internet Registret.

De ringede mig op midt på dagen (hvor jeg på daværende tidspunkt gik i skole), og uden at spørge om de måtte forstyrre/bruge lidt af min tid - spurgte de til mine oplysninger (dem der ligger bag ved CVR-nummeret). Jeg bekræftede oplysningerne (de må gerne sende tilbud, så jeg afviser ikke bare)... Kort efter ringede en anden fra firmaet og fik bekræftet at jeg havde talt med ham den første.

Da han nævnte at de ville sende en ordre-bekræftigelse på det aftalte beløb - blev jeg lidt beflippet

og kunne ikke lige finde ud af hvad der foregik (jeg troede først, lidt naivt, at det var fra CVR-registret de havde ringet - og skulle bekræfte). Jeg spurgte "hvad hvis jeg ikke er interesseret..."? Og fik så det svar at jeg jo skulle være opmærksom på at samtalen blev optaget på bånd.

Efterfølgende kontakter jeg min far/rådgiver - som siger at det er et svindler-firma, og jeg ikke skal tænke på det.

Så kommer ordrebekræftelsen d. 19/1-07

Min far siger at det skal jeg ikke tage mig af - de satser bare på at større firmaer betaler den sammen med andre regninger.

Så kommer rykker nr. 1 og jeg ringer til Internet Registret og siger at jeg ikke har bestilt det pågældene produkt.

De beder om at måtte vende tilbage (ja right - tænker man) - men de får lov, det kan jo være en fejl.

De vender ikke tilbage. Men det gør jeg - og de giver mig samme smørre. Jeg konfronterer den UNGE mand venligt, men han holder ved at han må vende tilbage.

Så kommer 2. rykker - og jeg sender en standard meddelelse (http://www.annoncehajer.dk/afslag.htm) både med post dk og pr. mail. Jeg hører intet.

nu er 3. rykker kommet (29/3-07) - og jeg gik direkte til politiet, som ikke gør noget ved disse sager.

Det skal lige siges at der fra start har stået på både faktura og rykkere at: Udebliver deres betaling (efter 3. rykker) vil beløbet uden yderliger varsel overgå til vores inkasso partner, som vil medføre yderliger omkostninger for Dem.

!!??!! Whaaaat - Hvad gør jeg nu!!!??

Hjææælllp

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:44

Med venlig hilsen Bjarne

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:02
Bed dem (via alm. brev OG e-mail ELLER via anbefalet brev) om at sende dokumentation på, at du har bestilt noget hos dem, da du ikke mener at have bestilt noget. De kan uden tvivl ikke fremsende noget på skrift, men kan måske dokumentere det via en båndoptagelse. Her kan de sandsynligvis heller ikke dokumentere, at du klart siger "ja tak, det vil jeg gerne bestille" til deres salgsmedarbejder.

Min erfaring er, at når man beder dem om at dokumentere deres krav, så kan de ikke dette.
Så vidt jeg ved, så må de IKKE sende dig til inkasso, hvis du nægter at have købt en ydelse hos dem.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 23:16
nej, du skal ikke være bange for inkassoselskaber i denne sammenhæng. De må ikke tage en sag når der er en tvist, så skal firmaet gå rettens vej. Der kan kun komme et udenretsligt inkassoforløb på sager hvor der ikke er tvister eller lignende.
Jeg kan ikke lige helt huske nummeret på paragraffen, men hvis inkassoselskabet ringer til dig og du siger der er en tvist og de bliver ved med at rykke skal jeg nok finde den frem til dig, hvis nødvendigt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 08:14
Så vidt jeg ved, må man kun bruge en båndoptagelse, hvis den anden part er klar over at denne bliver optaget. Og det er du jo ikke i den første samtale, og derfor står de meget dårligt. :)

Jeg ville ikke gøre mere end du har gjort, evt. sende et anbefalet brev hvis du vil være helt sikker.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Dato: 13-04-2007 08:13:47
Forfatter: Tranberg
Så vidt jeg ved, må man kun bruge en båndoptagelse, hvis den anden part er klar over at denne bliver optaget. Og det er du jo ikke i den første samtale, og derfor står de meget dårligt. :)

Jeg mener før det har været oppe her på Amino, at det er en misforståelse. Så længe den ene part ved det er det tilladt. Dog var det oppe i tv engang, hvor de bedte dem finde den påståede optagelse, hvilket de selvfølgelig ikke kunne... så de har den nu nok ikke.

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:01
Hej,

Send et modtagerkvitteret brev til dem. Og glem så alt om dem, du skal ignorerer alt henvendelse fra dem, se med glæde frem til at de bruger en masse tid på dig......det dør ud på et tidspunkt. Der er ikke skyggen af juridisk hold ej heller substans i deres forretningsmetoder.

Jeg er ofte blevet kontaktet af lignende virksomheder, også med efterfølgende regninger osv. - Jeg har slet ikke tid eller lyst til at bruge min tid på sådanne sager, derfor lader jeg bare stå til, og kan i mit stille sind grine over deres forretningsmetoder. -  det er aldrig kommet videre en deres vældige trusler, men igen frygter jeg egentlig heller ikke hvis det en dag skulle ende ved advokat.

Mvh 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)