Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik i egen bolig

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ønsker at starte min egen butik i min bolig. Men hvilke regler gælder? Er helt grøn. Jeg vil rigtig gerne sælge dansk børnetøj, men de vil ikke leverer til mig, medmindre jeg har en fysisk butik. havde egentligt tænk mig kun at lave en webshop. er der nogen som kan hjælpe en kvinde i nød:-)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 22:00
Hej!

Rigtigt mange producenter vil ikke have webshops som forhandlere...

De begrunder det i, at vi er konkurrenter til de fysiske butikker...og, at de vil miste de fysiske butikker

som kunder/forhandlere, hvis de også tager webshops ind...

Jeg har hørt den mange gange...da jeg selv startede op...og gerne ville have nogle andre mærker ind

sammen med vores eget Design i børnetøj...

Vi ville heller ikke have fået forhandlingen fra vores Italienske producent af tasker...hvis ikke det var fordi, at vi

har etableret et ShowRoom i vores bolig, hvor man er Velkommen til at komme og kigge...

Vi bor heldigvis sådan, at det er muligt for os at opdele erhverv & private...efter SKAT'' s regler...

(m.h.t. fradragsret)

D.v.s., at vi har indrettet ShowRoom + Revisionskontor adskilt fra privaten...

Nogle af forudsætningerne er, at lokalet skal være større end 14 m2 og have særskilt indgang...

Har du mulighed for at etablere noget sådant i din bolig...så du kan både opfylde SKAT'' s krav + kommende leverandører?

Tilmeldt 12. Apr 07
Skrevet kl. 22:09

Hej Pia.

Tusind tak for dit svar ;o)

Jeg skal lige høre dig…Hvad indebærer et showroom helt nøjagtigt? Er det bare så folk kan komme og se og føle, eller skal der være mulighed for at købe også.

Erfarede du at de leverandører du gerne ville have (deriblandt børnetøj), var villige til at levere fordi du fik et showroom?

Mange hilsner Rikke ;o)

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 22:19
Dato: 12-04-2007 22:08:49 Forfatter: Pontoppidan

Hej Pia.

Tusind tak for dit svar ;o)

Jeg skal lige høre dig…Hvad indebærer et showroom helt nøjagtigt? Er det bare så folk kan komme og se og føle, eller skal der være mulighed for at købe også.

Erfarede du at de leverandører du gerne ville have (deriblandt børnetøj), var villige til at levere fordi du fik et showroom?

Mange hilsner Rikke ;o)

Hej Rikke!

Min Italienske producent/leverandør vil også have, at der er mulighed for at bestille og købe varerne i vores

ShowRoom...men nu snakker vi tasker

Jeg har fået forhandlingen af DECOY'' strømper, strømpebukser og sko + KAMMAKARLO'' s basis T-Shirts

...uden krav om dette...men dog andre krav, som jeg skulle opfylde og godkendes til...

NORDISK TEKSTIL'' s sengetøj + boligtilbehør...er jeg netop blevet godkendt til...

Og sådan er det faktisk hele vejen igennem...man skal opfylde nogle betingelser for at blive godkendt og få forhandlingen...

Børnetøjet...ja der gik jeg jo hen og opfyldte en gammel drøm om selv at designe...så det er blevet sådan, at vi

ikke forhandler andet end vort eget mærke nu...og der bestemmer jeg jo selv kravene

Dog skulle jeg selvfølgelig hele godkendelsesproceduren igennem nok en gang, da jeg så skulle til at indkøbe tekstiler og tilbehør...

I et ShowRoom skal kunderne kunne se et bredt udsnit af dit varesortiment...og have mulighed for at føle på varerne...

Et ekstra + er så, at kunderne har mulighed for at bestille og købe der også...

Tilmeldt 12. Apr 07
Skrevet kl. 22:29
Hej Pia.

Det lyder som om at det er en temmelig træg process at komme igennem. Hvor lang tid tog det dig at starte op?

Nu havde du jo selvfølgelig dit eget mærke at starte op med, men taler vi om måneder eller år før du blev godkendt til at sælge de ting du gør i dag?

Rikke ;o)

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 22:56
Dato: 12-04-2007 22:29:02 Forfatter: Pontoppidan
Hej Pia.

Det lyder som om at det er en temmelig træg process at komme igennem. Hvor lang tid tog det dig at starte op?

Nu havde du jo selvfølgelig dit eget mærke at starte op med, men taler vi om måneder eller år før du blev godkendt til at sælge de ting du gør i dag?

Rikke ;o)

Hej Rikke!

Tidsmæssigt er det ikke så slemt...1-2 uger...

Det er mere kravene, som stilles...

Jeg startede i december 2005...men kom først rigtigt i gang i april/maj 2006...da jeg var uheldig med en systue...

CARAMELL børnetøj...blev til i Foråret 2006...

Tilmeldt 12. Apr 07
Skrevet kl. 23:02
Hej Pia.

Tusind tak for dine svar. Ved godt at det kan være lidt irriterende at jeg bliver ved med at stille spørgsmål, men dine svar er guld værd for mig ;o)

Jeg går ud fra at det handler om hvor meget du skal købe ad gangen, hvad du ellers forhandler og så nogle ting de stiller af krav? Eller har du noget imod at uddyde det lidt?

Rikke ;o)

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:23
Dato: 12-04-2007 23:01:54 Forfatter: Pontoppidan
Hej Pia.

Tusind tak for dine svar. Ved godt at det kan være lidt irriterende at jeg bliver ved med at stille spørgsmål, men dine svar er guld værd for mig ;o)

Jeg går ud fra at det handler om hvor meget du skal købe ad gangen, hvad du ellers forhandler og så nogle ting de stiller af krav? Eller har du noget imod at uddyde det lidt?

Rikke ;o)

Jeg er kun glad for at kunne hjælpe lidt

Har været hele møllen igennem...og den kan være temmelig anstrengende...men absolut også det værd,

når det lykkes...

Ja...som oftest er der bl.a. krav om hvor stort et kvantum du skal tage af gangen...

Og om du må splitte en bestemt model ad...f.eks. hvis kravet er, at du skal tage 6 stk. af den str. ...om du så må nøjes med 2...

Det koster som regel et splitgebyr ekstra...

Dernæst stilles der krav både til din webbutik...hvordan den ser ud...hvordan du præsenterer dine varer...brugervenlighed...

Hvilket varesortiment har du...passer varesortimentet sammen...

Opfylder du alle købelovens krav...er de nødvendige og lovmæssige oplysninger tilgængelige på din side...

Hvor meget aftager du...dette gælder især ved rabatter, betalingsbetingelser samt kreditmax.

Jeg tænker lige om der er mere...

Tilmeldt 12. Apr 07
Skrevet kl. 23:41
Tak for svar. Tager gerne imod alt hvad du kan komme på ;o)

Måske vi kan skrives ved i morgen, er nemlig nød til at skrubbe i seng nu, da jeg skal tidligt op. Hvis ikke man lige stopper op engang imellem, kan man jo sidde til klokken 100 her på nettet.

Jeg er rigtig glad for din "hjælp", for det er det jo for mig.

Godnat fra Rikke ;o)

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:48
Dato: 12-04-2007 23:41:00 Forfatter: Pontoppidan

Tak for svar. Tager gerne imod alt hvad du kan komme på ;o)

Måske vi kan skrives ved i morgen, er nemlig nød til at skrubbe i seng nu, da jeg skal tidligt op. Hvis ikke man lige stopper op engang imellem, kan man jo sidde til klokken 100 her på nettet.

Jeg er rigtig glad for din ''hjælp'', for det er det jo for mig.

Godnat fra Rikke ;o)

Hej Rikke!

Det er altid rart at høre om andres erfaringer...det lytter jeg også meget gerne selv til...

Man kan jo kun blive klogere

Jeg vil også snart finde køjen...da Påsken har været meget hård...arbejdsmæssigt...

Men man skulle jo være et skarn, hvis man klagede over godt salg

Jeg vil tænke over dine spørgsmål...er her dog nok ikke vældigt meget før sent i morgen aften, da sønnen

har Fødselsdag...og den står på fejring her med alt, hvad dertil hører...

GodNat

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)