Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen server

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Du vores nyeste produkt er 100% afhængig af en ordenlig server som er konfigureret 100% til vores behov og forhåbenlig ekspansion. Har vi valgt at anskaffe os en server selv, så vi har fuld kontrol over vores produkt. Der er dog lige den "lille" ting. Data fra serveren skal jo også ske på en måde, og det kræver jo en vanvittig forbindelse for at få et fornuftig resultatet ud af sin 50k server. Vi har kigget lidt på scannets løsning med at få den sat i en "Farm" men nordjyden kommer op i mig når jeg ser månedsprisen, da det snildt løber op i 30.000 pr år.Nogen der har nogle gode råd?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:57
Server hosting behøver ikke være dyrt :) dog vil det typisk være dyrere end at have maskinen stående hjemme på kontoret og selvom man måske har, eller kan få, liniekapacitet nok der, så er der også mange andre overvejelser der skal tages op. Ved placering af en server i et datacenter opnår du normalt en lang række driftsfordele samt nogle fysiske sikkerhedsforhold, som typisk ikke kan lade sig gøre til en fornuftig pris på kontoret.

Der er set utallige eksempler på strømnedbrud eller overgravede kabler der har gjort at virksomheder med servere placeret hos dem selv har været utilgængelige i længere perioder, hvilket man typisk er garderet mod ved at vælge at placere serveren i et datacenter med redundant fibertilførsel, flere internetudbydere, redundant køling, nødstrøm og en lang række andre forhold.

Du er velkommen til at kontakte mig (sune@activewebs.dk) eller tage et kig på vores webside, vi kan tilbyde dig server hosting til nogle ret fornuftige priser. Vi hoster i forvejen for en del brugere her inde fra.

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 01:14
Der er et par ting i dit oplæg, der skurer en smule i mine øre...

Du kan simpelthen ikke gøre det billigere selv end, at stille din server i et datacenter/farm. Du skal have en seriøs internetforbindelse og typisk får du mindst 100Mb ved at placerer den i et datacenter. Ud over det får du stabil strøm, brandslukningsfaciliteter og ikke mindst (forhåbentlig) muligheden for, at placerer din server bag en firewall, der kan hamle op med internetforbindelsen - alt sammen ting, der mildest talt koster en bondegård, hvis du selv skal bekoste disse ting.

Yderligere skriver du, at du har anskaffet en server. Hvad med backup? Hvad gør I, hvis der ryger en blæser i serveren - har I reservedele eller kan I tåle nedetiden det tager, at skaffe en ny?

Skal du have din egen server skal du have gennemtænkt det rigtig godt...

Men som Sune skriver, behøver det ikke koste 30K om året...

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 19:16

Du kan simpelthen ikke gøre det billigere selv end,
Yderligere skriver du, at du har anskaffet en server. Hvad med backup? Hvad gør I, hvis der ryger en blæser i serveren - har I reservedele eller kan I tåle nedetiden det tager, at skaffe en ny?

Hej. Tak for jeres svar. Min post var nok set mere som et nødråb om en billigere løsning da vi ikke har råd til at give så meget som de løsninger jeg havde fundet ved lidt googling. Men tak for de gode råd. Jeg søger stadig efter en lokal (Aalborg) server farm, da vi gerne vil kunne besøge vores "baby" :)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 19:25
Hvorfor køber du ikke en server selv og får den sat til din egen opkobling? Du kan så derefter lave en lille aftale med en server-kyndig til at passe den for dig, hvis du ikke har forstand på det selv.

En server er trods alt en billig form for computer (med mindre du har nogle vilde kram til processering odsl.) Herefter kan du måske endda selv sælge lidt serverplads til folk der i bekneb :) Jeg har en god ven, som måske kunne være interesseret i at "lege med dig" - men jeg har ikke den store ide om prisen, andet end at det nok ikke behøver at blive noget størrer kompliceret projekt at kaste sig ud i..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 19:53
Hek David. For at have en server i en server farm. Kræver det skam også jeg køber en server ;) Og hvis du læser de 2 andre indlæg for du svar på hvorfor jeg ikke selv hoster. I start fasen kunne jeg sagtens selv hoste den jeg får ikke det store load på den, men jan 2008 forventer jeg daglig streaming på rundt regnet 5-10 gb dagligt. Så rækker en 10mbit forbindelse ikke langt ;)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 20:04
Med andre ord, så søger du nogen med en hurtig forbindelse, som vil have din computer stående..? :)

Her i Kbh kan man købe en 24 Mb forbindelse til relativt billige penge; så du skal måske finde en, der vil have din kasse stående i et skab hvor I så evt. kan deles om udgifterne til forbindelsen.. Hvis jeg boede et sted hvor jeg selv bestemte hvilken forbindelse der er lagt ind her, så ville jeg da være frisk - men det vil da så være svært for dig at komme forbi og besøge din "baby" :)

Anyway - jeg prøver bare på at komme med nogle bud på en alternativ løsning

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:26
Med al respekt David, der ligger altså meget andet i det at have en server hosted end blot at have en hurtig forbindelse. Som nævnt i mit tidligere indlæg er driftsfaciliteterne samt sikkerhedsforholdene nogle meget væsentlige ting at tage med i overvejelserne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:30
Hehe, nej jeg søger ikke bare en hurtig forbindelse. Har selv en 20mbit forbindelse hvilket er hurtigt. Meeeen hvis du ser på Sunes website og firma, vil du se nogle lidt andre vilkår. Jeg ville ikke betro mit arbejde til et tilfældigt skab ved en mand med en hurtig forbindelse. Hvis vores server ikke virker, taber vi penge. Så derfor er  de ting Sune nævner alt afgørende.
Men tak for dine løsninger, altid godt med lidt anderledes feedback

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 20:45
Allright, Sorry - jeg ved meget lidt om servere og hoasting, men det var også bare lige for at prøve at komme med et alternativt forslag :)

Der er vist en del folk herinde, som driver serverhoastingvirksomhed, så jeg håber du får en god aftale med en af dem

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)