Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil ske, når Grækenland går konkurs?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Jeg har siden marts 2011 skrevet om de voldsomme omvæltninger som verdensøkonomien står overfor. Og hvilke betydninger det kan have for DIG og MIG, og hele måden at drive virksomhed på.

I dag er der stor opmærksom på, at Tyskland skal stemme, om de ønsker at poste endnu flere penge i Grækenland for at undgå en konkurs her og nu. Ingen er vist efterhånden i tvivl om, at Grækenland vil gå konkurs, og spørgsmålet er kun hvornår? Og politikerne har så en mening om, at det er bedst, at det sker under ”ordnede forhold” - hvad det så end betyder og indebærer vil jeg her være usagt, men man undres!!!!!!!!!!!

Hvad ville være sket, hvis Grækenland var gået konkurs?

Det er jo en beslutning, der nemt kunne være truffet allerede tilbage i november 2009, da det første gang blev mere end synligt, at den er hel gal i Grækenland, hvor grådighed, snyderi og overforbrug har hersket. Hvor det viser sig, at Goldman Sachs endda har siddet og rådgivet den græske regering i, hvorledes man kunne snyde mest muligt – selvfølgelig mod store fede honorarer. Dejligt at vide hvor vores penge i EU-systemet ender.

Jeg tror ikke en græsk konkurs isoleret set skulle have haft den store skadeseffekt, bortset fra det faktum, at den globale tillid ville kunne nedbrudes. Ja, Grækenland er i store problemer, men på ingen måde er en græsk konkurs sammenligneligt med en konkurs i USA, Frankrig, Spanien, Italien eller Kina.

Vores politikere havde et valg. Og havde de valgt at se virkeligheden i øjnene og havde handlet med mod og beslutsomhed og fra hjertet, ville meget kunne være gået anderledes.

Man stiller sig spørgsmålet: Hvorfor handler de (eller mangel på samme), som de gør?

Problemet med de tyske og franske politikere er, at de pga. deres stolthed omkring dette EU-projekt, ikke kan give slip på det, som ikke virker.

EU er blevet som en stor rosenbusk, som man har værnet om i årevis, og hvor de nu forsøger at reparerer en brækket gren. I stedet for at brække grenen af, og hermed skabe et endnu bedre træ, forsøger man med alle mulige kunstige midler at fastgøre grenen til træet. Det er, som vi ved, en nytteløs gerning, som allerede på forhånd er dømt til at mislykkes (jeg takker her min far, som har lært mig meget omkring, hvorledes vores roser skal behandles for at trives bedst muligtSmile).

Den kæmpemæssige kamp om hele tiden at fastholde det gamle system oven vande og holde Grækenland inde i EU-systemet for enhver pris, udøver meget større skade på hele det globale system, end hvis man hurtigt og beslutsomt havde påtaget tabene og havde fortsat fremad.

Det samme ser vi ske i USA, hvor der er ikke er sammenhæng og bæredygtighed i alle deres mange forskellige stimuli-programmer, og hvor skatteindtægterne ikke engang kan komme tæt på balance, i forhold til den enorme gæld og de ekstreme udgifter, de amerikanske politikere har opbygget.

Bare for at kunne afdrage renterne på den allerede eksisterende gæld, de har nu, skal hver enkelt amerikanere have en skatteprocent på 65%.

Udgifterne er ikke bare ude af kontrol – de er fuldstændigt vanvittigt ude af kontrol.

De europæiske og amerikanske politikere har simpelthen ikke modet til at se virkeligheden i øjnene, og gøre hvad der er nødvendigt.

Jeg tænker ikke en konkurs i Grækenland ville have været så skræmmende, hvis det var blevet gjort i tide, og man havde handlet med beslutsomhed og mod. Nu har man så trukket beslutningerne så langt, at domino-brikkerne er væltet og løber stærkere og stærkere.

Så spørgsmålet er: Hvad vil ske, når Grækenland går konkurs?

Jeg vil herunder citere Julius Cæsar, da han krydsede floden Rubicon i år 49 B.C.:

Terningerne er kastet”

Husk at smil spredes som ringe i vandet

When I change myself – I change the world

Kh. Jens L. More

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)