Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sammensat navn MED bindestreg - en god ide?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Harj minos

Jeg er på udkig efter et godt domænenavn og er faldet over et ledigt dk-domæne, men her er mit dilemma:

Navnet skrives normalt som et sammensat ord som feks rejsearrangør.

Er der nogen der har erfaring med at benytte det samme ord men med bindestreg rejse-arrangør,

og hvordan det virker i forhold til SEO?

er det dødsdømt fra start?

Vil det ikke have den ønskede effekt? - ønsker selvfølgelig at ranke på vendingen "rejsearrangør" men kan kun præstere et domænenavn med bindestreg - så har domænet rejse-arrangør seo-værdi?

Er der nogen der har testet på denne problematik, så vil jeg gerne høre din erfaring!

på forhånd tak

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

At bruge bindestreg er en stærk måde hvorpå du kan bruge selve domænenavnet i dit seoarbejde. Det har en vis betydning, og jeg ville klart anbefale fantastisk-biler.dk frem for fantastiskebiler.dk.

Men hvorfor ikke købe både med og uden, og så forwarde det ene til det andet?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er jeg helt med på når man vil bruge et domænenavn med to ord.

men her er det altså den modsatte vej - prøv at læse igen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tyk-mælk er godt, hvis folk søger efter tyk mælk, men knap så godt hvis de leder efter tykmælk. Omvendt, hvis der er nok der søger efter tyk mælk, så kan det være, at du kan lokke nogle af dem til at købe tykmælk også Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi snakker ren seoside, til affiliate eller ligenende, så kan du sagtens køre et med bindestreger i.

Jeg har selv gjort det ved flere lejligheder med succes.

Men hvis du vil lave et brand ud af det, vil det være en dårlig løsning at indsætte bindestregen, idet mange ikke vil gøre det, hvis de skal skrive URLen manuelt.

Men du får ikke pæne resultater bare fordi du har søgeordet i domænenavnet, det spiller en af de mindste roller i seoen.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Tyk-mælk er godt, hvis folk søger efter tyk mælk, men knap så godt hvis de leder efter tykmælk. Omvendt, hvis der er nok der søger efter tyk mælk, så kan det være, at du kan lokke nogle af dem til at købe tykmælk også Wink

ja det er også min tanke - men håbede at der var en med hands-on erfaring med problemstillingen..

jeg tror jeg dropper navnet. varianten uden bindestreg indehaves jo også af et konkurrerende firma, så der er stor fare for forveksling - hvilket man ikke ligefrem behøves at opmuntre til.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et forfærdeligt firma-navn... God-Krop.dk. Der er både bindestreg og det er langt fra min proffession url-mæssigt.  Jeg har dog ikke haft de store problemer med at få min side til at rangere højere end mange konkurrenter med bedre urller end min. Du kan jo fx. dine undersider lave en url der hedder rejsearrangør. Prøv evt at se hvordan jeg har brugt urller på min side om massage .

Jeg er også enig i at det betyder mindre nu end det gjorde førhen hvad dit domænenavn er og at det vigtigste er dit brand. 

Med hensyn til bindestreg så bruger jeg det flittigt da det for mig ser ud til at google sagtens kan finde ud af at

rejse-arrangør er det samme som rejsearrangør.

Jeg har brugt det ved mange af mine søgeord.

Vh Rasmus

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus optimist:

rejse-arrangør er det samme som rejsearrangør.

Nja, det er det så ikke helt, man får helt andre resultater når man søger på den ene måde eller den anden måde.

Det Deleuran's problem var jo ikke to ord der er sammensat som f.eks. røde-støvler, men mere om et sammensat ord fodbold-spiller.dk kunne anvendes selvom det rigtige sammensatte ord er fodboldspiller.dk :) den sætning blev da lidt forvirrende.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)