Hej alle sammen, Jeg har i længere tid gået med en (efter min mening) genial idé til et nyt forretningskoncept. Desværre har jeg lige opdaget, at der er andre i verden, rettere sagt i Asien, som har nææææsten samme idé som mig... og de er allerede i fuld gang med geschäften, og ikke mindst ved at ekspandere til Europa! Øv øv øv, nå men jeg har besluttet mig for at føre min idé ud i livet alligevel, da min model er lidt anderledes, og hvis ellers jeg ikke foretager mig noget ulovligt eller kan beskyldes for at "stjæle" en anden mands idé! Det er så her mit spørgsmål kommer ind i billedet. Kan man juridisk set sagsøges/opkræves erstatning hvis man har en forretningsmodel, som ligner en allerede eksisterende model MEGET? Jeg ved godt at der findes mange forretninger, som i bund og grund har samme model, men min idé skiller sig væsentligt ud i forhold til de traditionelle som skobutik, supermarked osv.... Håber nogen kloge hoveder der ude kan give mig lidt info :) På forhånd tak! |
Jeg har desværre ikke kompetence til at rådgive dig i denne sag, men jeg tror, at hvis du ønsker et reelt og konkret svar, så skal du også stille et reelt spørgsmål. Folk er nød til at vide, hvad du snakker om.
Jeg håber at du får et svar på dit spørgsmål.
Mvh.
Kenneth