Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen med erfaringer omkring ip telefoni fra spanien?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen her inde som har erfaringer omkring ip telefoni, især fra spanien til dk...
Er det skype som er det bedste eller andet som bruges?

Hvad med forsinkelse, ekko? hvor stor forbindelse skal der bruges?
Og hvad koster det...

Hører gerne lidt omkring jeres erfaringer, da jeg sidst rodede med ip telefoni i dk for nogle år siden var jeg ikke imponeret...

/M

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Fra  DK Rejs aps. Skrevet kl. 16:29

Vi har IP telefoner via Comtalk.dk og flyttet vores administration til Bulgarien henover sommeren da vi havde vores primære kundegruppe der.

Dette forløb helt uden problemer, uden forsinkelser mv. Det eneste er at din internet forbindelse hurtig og stabil..

skriv endelig hvis du har spørgsmål..

mvh
Morten Pedersen

DK Rejs aps
Mp@dkrejs.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:43

Vi benytter selv skype i spanien, og det virker helt fantastisk. Selv på en dårlig linie er lyden helt perfekt. Og video kvaliteten er også ok.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:49

Hej Allan

hvad linje kører i på?
og hvad er prisen igennem skype?

/M

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:33

Jeg tør ikke helt sige hvem internettet er købt hos. Det er en trådløs linie, som er delt med en "nabo"
De har dus nede i byen, og vi får det trådløst op i bjergene. Ca 3 km i luftlinie.

Hastigheden oppe hos os, svinger mellem 200 kbit og små 1 mbit. Alt efter vind og vejr.
Men der er aldrig problemer, så længe det bare er almindelig tale. Videoen kan dog godt hakke lidt en gang i mellem, når hastigheden er lav.

Fra Odense N
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 86
Fra  JED it- & teleservice Skrevet kl. 10:28

Hej

Måske lidt sent, men IP telefoni kræver 100Kbit stabil Internetforbindelse pr. "telefon linje".

I kan lave en løsning hvor I i Danmark har fx. en 3cx IP PBX (TelefoniSystem) installeret på en ganske almindelig PC (3CX licens kan fås i en gratis (men lidt begrænset) version op til 4 samtidige linjer). Hertil skal du bruge en stabil SIP udbyder, jeg kan anbefale Uni-tel. (se evt. www.uni-tel.dk for priser)

I Spanien kan I installere den gratis 3CX SoftPhone på en PC, og koble op mod 3CX serveren i Danmark, hermed har I Gratis samtale "hjem", og I ringer til Dansk lokal takst (8 øre i minuttet ved Uni-Tel).

Den anden vej, kan I ligeledes udnytte den lave takst hos SIP Udbyderen, til Spanien koster det ca. kr. 0,15 til fastnet og ca. kr. 1,70 til Mobil.

Du kan læse lidt mere her:  http://www.jed.dk/3cx-PBX_indhold.htm Eller sige til hvis du vil have yderligere oplysninger..

Mvh. Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)