Jeg har ladet mig fortæller at loven om købsbetingede konkurrencer er ændret?
fx: Jeg har en datingside. En kunde opretter sig. Betaler årsgebyret, og deltager derfor i en konkurrence om at blive "ny bruger nr. 1500" eksempelvis. den der rammer vinder en rejse. MEN man kan ikke deltage i den 30 dages gratis prøveoprettelse. Det vil sige at det KUN er betalende brugere.
er det lovligt? der vil være den forskel at man KUN kan som betalende. Men tilgengæld er der jo heller ikke nogen mulighed for at en gratis prøvetids-bruger kan løbe med præmien frem for de betalende..
Jeg mener absolut at det er lovligt, da loven på området er blevet ændret. Du kan bl.a. skrive i din markedsføring af konkurrencen, at deltagelse forudsætter køb af årsabb..
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Tror nok ikke du må lave en kampagne med "Vind en rejse" og så står der med småt i betingelserne at man tilmelder sig et dating abonnement. Det ville være frækt. Det kunne måske være en idé at lave en gratis konkurrence i stedet for. Men tror godt du må sige at bruger nummer 1500 vinder en rejse. Hvis det står meget tydeligt at det er kun brugere.
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Tusind tak for svarene :) jeg er nemlig selv meget enig i at så længe at folk ikke skal lede efter betingelserne. Det skal stå meget meget tydeligt så kunden ikke føler så snydt.