Mit scenarie: Håber at kunne starte ny hjemmeside op om et par måneder, hvor målgruppen for den serivce der tilbyes vil være at finde i DK. Dog bor jeg selv i Tyskland. Hvordan skal virksomheden sættes op så jeg kan have tysk firma og danske kunder. Udover at der står "Tyskland" istedet for "Danmark" under kontaktsoplysninger så skal kunderne ikke kunne opleve noget anderledes end hvis firmaet havde være i DK. Dvs. betalingen til hjemmesiden skal foregå via dansk bank. Ikke noget med kunderne skal rode med IBAN og SWIFT. Der vil ikke være nogen store udgifter i forbindelse med opstarten af firmaet. Der skal ikke lånes penge til noget og der vil ikke være store udgitfter. Desuden så er vi to mand om det (forhåbentligt) fremtidige firma. Alt deles 50/50. Ændre det på opsætningen og typen af virksomheden? Har læst noget med at der er særlige regler for hvor man betaler skat vs hvor man tjener pengene. Angiveligt er der en grænse for hvor mange penge man kan tjene på danske kunder uden at skulle betale skat til DK. Er det korrekt? |
Hvilken slags virksomhed skal jeg benytte. Adressen er i DE og kunderne er i DK.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)