I forbindelse med vores evt. åbning af en webshop, har jeg spurgt kommunen om lov til at have det på ejendommen. Det drejser sig om en webshop, som skal sælge barf - råfodringsprodukter til hunde. Dvs. jeg skal have en kommefryser i skuret - ligesom vi i forvejen har en fryser og et køleskab. Til kommunen fortalte jeg, at det krævede en fryser, og så kunne kunderne komme og hente. Det har jeg fået afslag på. Jeg forstår ikke helt hvorfor, for egentlig opfylder det alle de punkter, som de har stillet op. Jeg skrev derfor tilbage, hvordan de kunne give afslag, når det eneste oplagring, det kræver er en alm. kummefryser. Og vi levere til kunderne i stedet, så de ikke skal komme til os. Men hvad så? Kan vi ikke starte vores drømmeshop op? Var det dumt at høre kommunen? Skal jeg søge kommunen på ny, når vi har det helt konkret - hvor vi skriver lagring af en fryser, og vi levere? Skal jeg ignorere deres afslag - hvad kan der så ske? Hvordan har I andre gjort, og hvad kan jeg gøre nu? |
Det er ikke dumt at høre kommunen - du skal have tilladelserne.
Spørg dem, hvorfor de har givet afslag - der kan være lokalplaner, der gør, at du ikke må have butik der, det kan være hensyn til den ekstra trafik, du generer til området. Der kan være særlige hygiejnehensyn (rottebekæmpelse mv). Generelt kan det være svært at få lov til at drive erhverv fra en almindelig villa (hvis du bor i et almindligt villakvarter).
MVH
Kirsten