Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agentur / eneforhandling - partner/erfaring søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at opstarte import af et bestemt produkt fra et ikke EU land. Produktet har et stort potentiale i Nordeuropa mm.

Jeg har ikke ingen erfaring i import eller agenturforhandlinger.

Søger også viden omkring hvordan jeg bliver eneforhandler i nordeuropa, så jeg beskytter mit produkt.

Arbejder i øjeblikket på, om det skal være igennem agentur eller eneforhandling, jeg skal sælge mit produkt.

Er det nogen, der kan hjælpe (evt. som partner) eller henvise mig til kvalificeret hjælp??

Mvh. Mads

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:38

Tja det jo ikke voldsomt let at hjælpe dig, når du ikke har valgt om du vil være agent eller forhandler du vil være, og der er jo som du sikkert ved er der jo forskelle.

Som agent kunne du jo læse lidt på Handelsagentloven, mest markante ved agenten er jo, at du handlker for din agenturgivers regning og risiko, hvis vi taler agent i klassisk forstand. På den måde har du ikke den store risiko, men heller ikke den store indflydelse på tingene, da det meste skal godkendes af din agenturgiver.

Nogle kinesiske virksomheder bruger ordet Agent eller Sales Agent i flæng, men i realiteten vil de fleste af disse virksomheder dog have at du skal betale varene forud og importere dem, hvilket gør dig til forhandler, og da du er første juridiske person efter Kina, bliver du også produktansvarlig for det produkt du vil sælge.

Som sagt er det svært at henvise dig til kvalificeret hjælp, når vi ikke ved mere end vi gør.

i Gamle dage sad Dansk Agent Forening (DAF) på Børsen og kunne hjælpe med forskellige spørgsmål. Jeg er ikke sikker på de eksisterer mere på samme måde, men ellers kan de væksthuse sikkert hjælpe dig med en forretningplan og lidt hjælp i starten..

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 01:50

Vedr. agentur

Da du jo er eneforhandler af et givent produkt har du vel forhåbentligt lavet den aftale med producenten, at det kun er DIG der må sælge produktet i et pågældende område.

Jeg har selv agenturet på Kullamust (svensk æbledrik med forskellig smag) samt zigobikes.dk (ladcykel). Her i DK/Skandinavien.

Skriv hvis du er interesseret i et samarbejde og lad mig høre hvad produktet er.

Sanderpennerup@hotmail.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)